اشتغال حدود ۲۷۳ هزار نفر در بخش اصناف آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۰:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۱۴۹۸
اشتغال حدود ۲۷۳ هزار نفر در بخش اصناف آذربایجان‌غربی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ نفر در حوزه اصناف استان مشغول به کار هستند که با این آمار، این بخش یکی از بزرگترین حوزه‌های اشتغالزا در استان به شمار می‌رود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: در این استان، ۱۰۹ هزار و ۱۴۸ واحد صنفی پروانه دار در آذربایجان غربی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، چهار هزار و ۶۲۱ واحد صنفی فاقد پروانه نیز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که همه این واحدها در استان شناسایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به نگاه ویژه در راستای توسعه صنعتی استان گفت: ۳۰۸ طرح با ۲۸ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این استان وجود دارد که با بهره برداری از این واحدها روند توسعه صنعتی شهرستان های مختلف شتاب قابل توجهی خواهد گرفت.

بابایی افزود: در یک سال گذشته، ۹۶۴ جواز تاسیس نیز در این استان با سرمایه گذاری ۳۸۱ میلیارد ریالی صادر شده که میزان اشتغال آنها ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۲۱۰ پروانه بهره برداری در آذربایجان‌غربی صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری این واحدها به ۶ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال می رسد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز