طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۲:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۱۵۸۷
طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت:مردم در ایام محرم نذورات خود را در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی سوق دهند‎.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، خانم سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: طرح آجر به آجر ‌اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه ‌فضا‌های آموزشی می‌توان نام برد‎.

او افزود: ایام محرم فرصتی مناسب برای عزاداران حسینی است تا نذورات خود را در این روز‌ها که ویروس ‌منحوس کرونا در جامعه شایع شده است در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی سوق دهند‎.

قاسمی با بیان اینکه این طرح با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک‌های ‌مردمی در مدرسه‌سازی اجرا می‌شود اظهار داشت: خیرین همواره به دنبال طرحی بودند تا بتوان حتی با سرمایه ‌ای اندک در مدرسه سازی مشارکت کنند.

‎مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تجهیز آذربایجان غربی ‌تصریح کرد: در این طرح نوآورانه افراد به صورت ‌جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند یا هدایای نقدی یا غیر نقدی خود را به حداقل ‌‌۳۰ درصد برسانند تا زمینه مشارکت ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدارس فراهم شود‎.

او گفت: اگر ۳۰ درصد ساخت یک مدرسه را خیرین برعهده بگیرند، طبق قانون مدرسه با اسم بانی نامگذاری ‌می‌شود و امروز برای اجرای هرچه بهتر این طرح خود را موظف به کمک برای فرهنگسازی این نوع از باقیات ‌صالحات می‌دانیم. است‎.

مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تجهیز آذربایجان غربی ‌ ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ مدرسه شامل بر ۵۵۵ ‌کلاس درس با مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود. ‌

سال گذشته خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی ۶۶ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس را ساختند و به بخش آموزش ‌استان تحویل دادند. ‌

نظر شما