خرید حمایتی سیب و گوجه فرنگی آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۹:۴۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۳۰۱۴
خرید حمایتی سیب و گوجه فرنگی آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: گفتگو‌هایی در زمینه خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی استان با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و موضوع خرید حمایتی به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان گفت: مقرر شده که این استان جزو استان‌هایی باشد که خرید حمایتی گوجه فرنگی درآن همراه با استان‌های فارس، کرمانشاه، کردستان انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طبق جلسات برگزار شده، مقرر شده هر کیلوگرم گوجه فرنگی به قیمت یک هزار تومان به صورت حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود و در حال حاضر قیمت این محصول برای تحویل به کارخانجات ۸۵۰ تومان است.

او اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی ۱۵ هزار تومان براورد شده است که با توجه به قیمت خرید گوجه بسیار مقرون به صرفه برای کارخانجات است.

جلیلی ادامه داد: ۸۰ مجوز مرکز بهداشتی خرید سیب صنعتی در استان صادر شده که ۳۵ مرکز در ارومیه و مابقی در سایرشهرستان‌ها مستقر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان تعاون روستایی، سردخانه‌ها و بخش خصوصی امسال مشارکت مطلوبی در زمینه ریداری سیب صنعتی دارند تا این مقوله به نحو رضایت بخش ساماندهی و مدیریت شود.

او اضافه کرد: لازم است تا کارخانجات مکان‌های خاص خود را برای خریداری سیب اعلام کنند تا ما نیز در این زمینه اطلاعات لازم را داشته باشیم.

جلیلی با اشاره به افزایش سرمایه صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان بیان کرد: مذاکراتی در این زمینه شده است و درصددیم تا میزان اعتبار صندوق افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش پنج میلیارد تومانی سرمایه صندوق در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ افزود: سعی می‌شود از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان این افزایش سرمایه انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز