راه اندازی ۸ دفتر تسهیل‌گری برای اولین بار در مناطق محروم ارومیه

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۰:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۵۳۶۰
راه اندازی ۸ دفتر تسهیل‌گری برای اولین بار در مناطق محروم ارومیه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه تشکل‌های غیردولتی طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: هم اینک ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در این استان فعال است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هم اکنون ۶۰۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده در آذربایجان غربی داریم که بیش از ۸۰ درصد آنها در حوزه های مختلف به فعالیت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: محیط زیست، آسیب های اجتماعی، حوزه های مختلف اجتماعی و بهداشتی و حتی موضوع فرهنگسازی و مقابله با شیوع بیماری کرونا از جمله زمینه های فعالیتی این سازمان ها در این استان به شمار می رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اغلب این سازمان های مردم نهاد با حمایت و تدبیر دولت های یازدهم و دوازدهم شکل گرفته و به فعالیت های خود ادامه می دهد.

مصطفوی با اشاره به تدبیر این دولت برای راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی در کشور و آذربایجان غربی بیان کرد: برای نخستین بار، هشت دفتر تسهیل‌گری در ارومیه راه اندازی شده و ۸۰ نفر در آنها شاغل هستند.

وی اظهار کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در حواشی و مناطق محروم شهر از جمله وظایف این دفاتر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: فعالان در این دفاتر، مشکلات مناطق را شناسایی کرده و به صورت مستقیم به مسوولان اعلام می‌کنند که پس از آن، پیگیری های لازم از سوی مسوولان و فعالان دفاتر تسهیل‌گری تا رسیدن به نتیجه انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به الزام قانونی برای افزایش تعداد مدیران بانو در دستگاه های اجرایی افزود: برای نخستین بار سه بانو به عنوان بخشدار و ۲ بانو به عنوان معاون فرماندار در این استان منصوب شدند.

مصطفوی اضافه کرد: علاوه بر زیرمجموعه های وزارت کشور، در دیگر بخش‌های مدیریتی استان نیز مدیران بانوی زیادی وجود دارد ولی با هدف گذاری ۳۰ درصدی در این خصوص همچنان فاصله داریم.

سازمان های مردم نهاد از جمله مهمترین ارکان استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان در مدیریت های مختلف غیردولتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز