معاون استاندار آذربایجان غربی:

رتبه آذربایجان‌غربی در شاخص فضای کسب و کار ۱۹ رده بهبود یافت

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۵۳۹۴
رتبه آذربایجان‌غربی در شاخص فضای کسب و کار ۱۹ رده بهبود یافت
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات کم نظیر دولت در حوزه بهبود فضای کسب و کار، گفت: رتبه استان در این حوزه از بهار سال ۱۳۹۶ تا بهار سال گذشته، ۱۹ رده بهبود یافت و به رتبه برتر کشوری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،نادر صادقی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: کسب رتبه برتر کشوری در سه فصل بهار، تابستان و پاییز سال گذشته که به کسب رتبه برتر طول سال ۱۳۹۸ منجر شد، نشان دهنده اقدامات اثرگذار در حوزه بهبود فضای کسب و کار بوده که به صورت مستمر نیز ادامه داشته است.

وی از کسب رتبه دوم برای آذربایجان غربی در شاخص های بهبود فضای کسب  و کار طی تابستان سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: البته این رتبه نیز در بهار امسال، دوباره ارتقا یافت و ما همچنان نخستین استان کشور در این شاخص ها به شمار می‌رویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه شاخص کشوری از بهار سال گذشته در خصوص بهبود فضای کسب و کار حدود ۶ واحد بوده، بیان کرد: این رقم در بهار سال گذشته ۵.۴ واحد، تابستان ۵.۳، پاییز ۵.۱ و زمستان سال گذشته ۵.۴ بوده ولی در بهار امسال به ۵.۱۵ بهبود یافته است.

صادقی گفت: در بهار سال جاری فاصله ما با میانگین کشوری در بهبود فضای  کسب و کار نزدیک به "یک واحد" بوده که فاصله ای بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در بهار ۱۳۹۶ آذربایجان غربی با شاخص استانی ۵.۷۷ رتبه ۲۰ کشوری را در حوزه بهبود فضای کسب و کار در اختیار داشت، افزود: این رقم طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، همواره بهبود یافته که نشان دهنده اقدامات موثر در حوزه فضای کسب و کار بوده است.

وی همچنین از بهبود رتبه آذربایجان غربی بین سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در خصوص نرخ بیکاری خبر داد و اضافه کرد: در حالی که رتبه استان طی ۲ سال پیش در این بخش، بیست و سوم بود با بهبود ۶ رتبه ای طی سال گذشته به رده ۱۷ رسید که کار بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این استان طی سال گذشته، جزء استان های برتر کشور در بیشترین کاهش نرخ بیکاری بود که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 استفاده از شاخص های مختلف در راستای نشان دادن وضعیت اقتصادی، بسیار مهم و ضروری است و شاخص بهبود فضای کسب و کار نیز در همین راستا طراحی شده است.

این شاخص بدون دخالت نهادهای دولتی و با پرسش نامه از فعالان بخش خصوصی از طریق اتاق بازرگانی تهران محاسبه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز