پوشش ۴۰ درصدی بیمه خانوارهای عشایری آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۲:۵۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷۴
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از۶۹۰۰ خانوارعشایری در استان از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان استفاده می‌کنند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی ناجیمدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان زندگی می‌کنند، که از این تعداد ۶۹۳۹ خانوار از خدمات بیمه روستایی بهره مند هستند، اظهار کرد: با این آمار حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: عشایر می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و با پرداخت مبالغی بین سه میلیون و ٣٠٠ هزار ریال تا هشت میلیون و ۴٠٠ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

ناجی با اشاره به بیمه دام عشایر نیز اظهار کرد: در بخش بیمه دام عشایری نیز تاکنون ۲۸۹ هزار و ۵۹ راس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عشایر برای بیمه کردن هر راس دام خود حدود ۲۰ هزار ریال را برای بیمه پایه پرداخت می‌کند و در بخش بیمه تکمیلی نیز میزان این رقم با توجه به شرایط بیمه متفاوت است.

ناجی با بیان اینکه جمعیت عشایری آذربایجان‌غربی چهار درصد از جمعیت کل استان و ۱۱ درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود ،اظهار کرد: عشایر آذربایجان‌غربی حدود دو میلیون واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل امورعشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عشایر استان با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) گام‌های موثری را برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز