توسعه ناوبری فرودگاه های آذربایجان غربی به همت دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۰۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۸۷۹۲
توسعه ناوبری فرودگاه های آذربایجان غربی به همت دولت تدبیر و امید
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۳ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد پرواز‌های فرودگاه‌های این استان افزایش ۳۳ درصدی داشته است، گفت: تعداد پرواز‌های این فرودگاه در ابتدای دولت دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۶۲۰ مورد بود که این رقم به سه هزار و ۹۱۲ مورد رسیده است.

محمدعلی نائل قراملکی با اشاره به اینکه در بخش تعداد مسافران ۱۷ درصد رشد داشته‌ایم، ادامه داد: در بخش تعداد مسافران نیز از ۲۷۶ هزار و ۲۸۳ تعداد به ۳۳۶ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در بخش مقدار بار‌های فرودگاه ارومیه نیز در ابتدای دولت ۲۷۷ تن بار جابجا شده که این میزان به ۲ هزار و ۳۵۸ تن رسیده است که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در راستای رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی اقدامات مفیدی برای ارتقای سطح خدمت رسانی به مسافران در فرودگاه ارومیه در سه بخش توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی - تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی، ناوبری و کمک ناوبری انجام شده است.

قراملکی با اشاره به ارتقای سرویس‌های هوانوردی در فرودگاه ارومیه افزود: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در حال انجام است پروژه نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه ارومیه بوده که تلاش برای نصب این سامانه از مدت‌ها پیش آغاز و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری با هزینه ۵۱۵ میلیون تومانی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی افزود: نصب این سامانه ضمن افزایش اطمینان خلبان برای فرود در باند فرودگاه در شرایط جوی نامساعد، موجب افزایش ضریب ایمنی پرواز‌ها نیز می‌شود.

قراملکی بیان کرد: در راستای افزایش امنیت، ایمنی پرواز‌ها و تاثیرگذاری در کنترل هواپیما اقداماتی از قبیل نصب و راه‌اندازی سیستم فرستنده و گیرنده R&S ۴۲۰۰ با ۶۰ میلیارد تومان هزینه، سیستم فرستنده ۲۰۰ R&S خوی، نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه سیستم بازرسی بار همراه مسافر با پنج میلیارد تومان اعتبار، نصب و راه‌اندازی سیستم بازرسی بدنی مسافر با ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز سایت llz و پست روشنایی به شبکه فیبر نوری با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در بخش تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی به منظور افزایش ایمنی پرواز‌ها و ارتقای کیفیت پدافند غیرعامل اقدامات مهمی انجام شده که از جمله آن طرح تعویض کامل سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به منظور بالا برد کیفیت زیر ساخت‌ها و همچنین تامین تجهیزات بروز جهت ایمنی بیشتر پرواز بوده است.

او ادامه داد: اقدامات دیگر شامل احداث پست برق فرودگاه به مساحت ۱۰۰ مترمربع – نیرورسانی به پست برق با کابل فشار متوسط به طول ٢ هزار و ۲۰۰ متر – کابل کشی با کابل فشار متوسط به طول ۶۵ هزارمتر – نصب چراغ‌های RUNWAY به تعداد ۱۴۲ عدد – تجهیز کامل پست به ۱۲ دستگاه CCR و ٢ دستگاه ترانسفورماتور بوده که با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

قراملکی با اشاره به اینکه در کنار امنیت، ایمنی هم رکن مهمی در صنعت هوانوردی دارد، افزود: برای اولین بار در بین فرودگاه‌های کشور سیستم S.F.L.S با هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی به منظور بهبود دید خلبانان در فرودگاه ارومیه راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: احداث کانال انرژی با ۶ میلیارد ریال اعتبار، تجهیز برق اضطراری خوی و خریداری ۲ دستگاه موتور ژنراتور با هزینه پنج میلیارد ریال، نصب ۱۲ دستگاه دکل روشنایی اپرون و محوطه فرودگاه هشت میلیارد ریال، خریداری چیلر ۱۲۰ تن موتورخانه مرکزی ترمینال با هزینه دو میرلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، احداث پست برق و خریداری تجهیزات با هزینه ۶ میلیارد ریال، تجهیز موتورخانه‌های فرودگاهی به (خریداری ۸دستگاه دیگ آب گرم) پنج میلیارد ریال، تجهیز ترمینال (خریداری چرخ دستی – صندلی ترمینالی – تسمه نقاله) با هزینه ۶ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز