فعالیت ۶۶ درصد واحدهای شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳۵
فعالیت ۶۶ درصد واحدهای شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از فعال بودن ۶۶ درصد واحد‌های شهرک صنعتی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حسن حاتمی  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد واحد‌های صنعتی استان فعال است، گفت: از هزار و ۲۸۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک ۸۵۵ واحد فعال است.

 حاتمی  با بیان اینکه واحد‌های فعال بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره برداری رسیده و برای راه‌اندازی آن‌ها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.

حاتمی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحد‌ها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازار‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

نظر شما