آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کاربید کلسیم در منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۲:۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۱۶۱۴
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کاربید کلسیم در منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از آغاز عملیات اجرایی احداث اولین کارخانه تولید کاربید کلسیم در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،محمد رضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مجموعه تولیدی کاربید کلسیم با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال در فاز اول، توسط بخش خصوصی احداث می شود، افزود: در این راستا زمینه استحصال کاربید کلسیم به ظرفیت ۱۸ هزار تُن در سال فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو این کارخانه صنعتی در فاز نخست، زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و همچنین با صادرات سالانه ۵۰ میلیون دلاری، زمینه دست یابی به بزرگترین بازار مصرف در خاورمیانه را فراهم می کند.

وی افزود: انرژی شیمیایی که به وسیله کاربید کلسیم تولید می شود دارای نیروی بسیار قوی بوده و نوآوری جدیدی در صنعت به وجود آورده است. این ماده جزو مواد الزامی و لیدر پیشرو صنعت بشمار می آید.

عبدالرحیمی بابیان اینکه کاربید کلسیم از عوامل بسیار مهم در صنعت فولاد سازی است، افزود:  از کاربید کلسیم گاز استیلن تولید می شود که نقش بسیار مهمی به جهت قدرت برش کاری در ساخت و ساز دارد. کاربید در پاکسازی محیط زیست نقش حساسی را بازی می کند.

عبدالرحیمی افزود: توانایی های صنایع کاربید در بهینه سازی و کارایی محصولاتی که ارایه می دهد به چشم می خورد. سرمایه گذاری در این حوزه می تواند کیفیت بالای محصول، بهینه سازی و بازگشت مناسب سرمایه گذاری را به همراه آورد.

نظر شما