گازرسانی به ۸۶۶ روستا برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۲:۴۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۲۶۴۸
گازرسانی به ۸۶۶ روستا برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی : در دولت تدبیر و امید به میزان سه برابر دولتهای قبل در آذربایجان غربی به مناطق روستایی گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در دوره تمامی دولت‌های قبل از دولت تدبیر و امید، تنها ۳۰۴ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند بود، گفت: طی هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید به بیش از ۸۶۶ روستا در این استان گازرسانی شده است.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۱۳۹۲ تنها ۳۲ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره مند بودند ولی هم اینک ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوارهای روستایی با درنظر گرفتن طرح‌های در حال اتمام به بالای ۸۱ درصد می‌رسد.

وی افزود: برای گازرسانی به ۱۳۵ روستا نیز مجوز گرفته‌ایم و درصدد هستیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که بخشی‌ از عملیات اجرایی این روستاها در سال ۱۳۹۹ انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در میزان شبکه گذاری نیز در مقایسه با تمامی دولت‌های قبل از خود رکورددار است، اضافه کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۲ تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گذاری برای گازرسانی به روستاها انجام شده بود که پس از سال ۱۳۹۲ هشت هزار و ۳۵ کیلومتر دیگر شبکه گذاری انجام شده است.

وی  "بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳" را از دلایل تسهیل کننده و شتاب دهنده در عرصه گازرسانی به روستاهای استان دانست و اظهار داشت: مطابق این قانون، گازرسانی در مناطق سردسیر به ازای هر خانوار روستایی، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۳۹۷ با رایزنی‌های شرکت گاز آذربایجان غربی و مقام عالی استان با وزیر نفت و موافقت وی، مقرر شد با توجه به هزینه بالای گازرسانی در بیش از ۵۰ درصد روستاهای واقع در نقاط کوهستانی و مرزی استان، این میزان از ۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد.

شیخی افزود: در سال گذشته، ۱۲۰ میلیون ریال "بند ق تبصره ۲" تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و از کل پروژه‌های روستایی پیمان‌سپاری شده، ۳۰ درصد این روستاها با بودجه ۱۲۰ میلیون ریالی  و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز با سقف ۲۰ میلیون تومانی اجرا شده یا در حال اجراست.

وی میزان روستاهای دارای گاز طبیعی از محل اعتبارات محل "بند ق تبصره ۲" را تا سال گذشته ۷۰۲ روستا دانست و افزود: شهرهای کوچک استان نیز از این اعتبارات بهره‌منده شده‌اند و در این مدت شهرهای مرگنلر شوط، آواجیق چالدران، نلاس سردشت و سرو و سیلوانای ارومیه از این طریق برخوردار از گاز طبیعی شده‌اند.

وی با اشاره به تداوم گازرسانی به روستاها و شهرهای آذربایجان غربی از محل اعتبارات بند ق تبصره ۲ گفت: از محل این اعتبارات، پروژه گازرسانی به سه شهر میرآباد، زرآباد و خلیفان به همراه ۴۸۶ روستا در نقاط مختلف استان در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز