مرمت ۱۰۰ بنای تاریخی بخش خصوصی آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۲۶۰۰
مرمت ۱۰۰ بنای تاریخی بخش خصوصی آذربایجان غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۰ بنای تاریخی تحت مالکیت بخش خصوصی و سایز دستگاهها در استان نیازمند مرمت هستند.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی بااشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی به عنوان بخشی از هویت هر منطقه افزود: در حال حاضر ۱۰۰ بنای تاریخی تحت مالکیت سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی نیاز به مرمت دارند که از جمله آنها می‌توان به ساختمان صدا و سیما و کاروانسرای نفت ارومیه اشاره کرد که در معرض خطر قرار داشته و البته در مورد کاروانسرای نفت اقدام قانونی انجام شده و دادستانی اجازه مرمت را صادر کردند.

جباری اظهار کرد: طبق ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه مالکان بناهای تاریخی باید برای حفاظت از این بناها از محل اعتبارات خود بودجه‌ای را در نظر بگیرند و در صورت بی‌توجهی به این وظیفه دادستانی می‌تواند مالکان بناهای تاریخی را به خاطر این کوتاهی محکوم کند.

وی عنوان کرد: به طور کلی سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و هزینه نگهداری بناهایی که مالک خصوصی ندارند مانند مساجد، پل‌های تاریخی نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه برای نگهداری و مرمت دو میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و قره‌کلیسا چالدران، دو پایگاه ملی بسطام چایپاره و حسنلو نقده ۵۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است که در کنار هزینه نگهداری از سایر بناهای استان بودجه بسیار زیادی را می‌طلبد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز