منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۵۴۲۵
منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان‌غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: منطقه آزاد ماکو تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری استان دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور از نظر وسعت تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های این منطقه از جمله برخورداری از فرودگاه و زیرساخت‌های حمل و نقلی مناسب، و قرار گرفتن در دروازه ورود به اروپا و داشتن جاذبه‌های تاریخی موجب شده است که این منطقه یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان‌غربی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای ساخت دو هتل پنج ستاره و ساخت بیمارستان‌های دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته نیز از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است که می‌تواند در رونق گردشگری سلامت تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: از نظر تاریخی نیز ماکو از اهمیت بالایی برخوردار است چنانچه در کاوش‌های باستانی برخی لایه‌های تاریخی کشف شده است که قدمت آنها به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد.

جباری وجود عشایر و بازارهای مرزی را نیز یکی دیگر از مزیت‌های خاص منطقه آزاد ماکو برای جذب گردشگری برشمرد و گفت: امروزه با توجه به استقبال مسافران از واحدهای بوم‌گردی و مشتاق به تجربه زندگی روستایی و عشایری این قابلیت در این منطقه وجود دارد که در سال‌های اخیر نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های استانی و ملی در ارومیه و سایر شهرستان‌های استان برای توسعه گردشگری اظهار کرد: این جشنواره‌ها در سال‌های اخیر به یکی از انگیزه‌های سفر به استان شناخته شده بودند که امسال نیز برنامه‌ریزی خوبی برای اجرای آنها انجام شده بود که شیوع کرونا مانع آن شد.

نظر شما