لزوم استقرار واحدهای کشتارگاهی صنعتی و نیمه‌صنعتی در سطح استان

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۸:۴۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۲۷۳۸
لزوم استقرار واحدهای کشتارگاهی صنعتی و نیمه‌صنعتی در سطح استان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مردم و مطالبات به‌حق مردم در ارتباط با این موضوع، گفت: بایستی مسائل بهداشتی بیش‌ازپیش در کشتارگاه‌ها موردتوجه قرارگرفته و واحدهای نظارتی با دقت بیشتری وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: تعداد ۱۶ کشتارگاه دامی و ۱۳ کشتارگاه طیور در آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت کشتارگاه‌ها و رعایت مسائل بهداشتی در این مجموعه‌ها، خاطر نشان کرد: رمز توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای در گرو مؤلفه های زیادی است که بهداشت یکی از موارد مهم آن است ازاین‌رو رعایت بهداشت همگانی در تهیه و تولید اقلام گوشتی یکی از مطالبات مهم مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن انتقاد از ورود شهرداری‌ها به مباحث کشتارگاهی، گفت: بایستی اصلاحی در اتخاذ این تصمیم صورت گیرد و مدیریت شهری بیشتر در بعد نظارت بر این واحدها خدمات‌رسانی کند.

وی با تأکید بر استقرار واحدهای کشتارگاهی صنعتی و نیمه‌صنعتی در سطح استان، تصریح کرد: کشتارگاه‌هایی که فاقد استانداردهای لازم هستند از ادامه فعالیت منع خواهند شد. همچنین کشتارگاه‌های شهرداری‌ها می‌توانند با رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم به فعالیت ادامه دهند در غیر این صورت متوقف می‌شوند.

رحمانی با اشاره به تجمیع کشتارگاه‌ها و کشتارهای غیرمجاز، یادآور شد: فرمانداری‌ها نظارت بر کشتار قانونی دام را افزایش دهند تا از هر گونه ذبح غیرقانونی در سطح استان جلوگیری شود.

وی همچنین بر استقرار ناظران بهداشتی در کشتارگاه‌ها، ایجاد شبکه توزیع و پخش متمرکز و مباحث زیست‌محیطی تأکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز