اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستاهای بوکان

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴۶
اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستاهای بوکان
مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: امسال برای طرح جامع تامین آب آشامیدنی مجتمع ۱۶۵ روستایی این شهرستان ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سلمان خدایاری اظهار داشت: با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان، مشکل کمبود آب در روستاهای این شهرستان مرتفع می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضعیف بودن سفره های زیرزمینی منطقه و مشکل کمبود آب در مواقع اوج مصرف، با حفر یک حلقه چاه در حاشیه زرینه رود و استحصال ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه و انتقال آن، روستاهای منطقه از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان با بیان اینکه با اجرای این طرح ۸۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی کافی و سالم بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: برای این پروژه  اعتبار ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی  پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه  با اتمام این طرح چهار هزار و ۴۲۷ خانوار ساکن در ۱۶۵ روستای این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد، بیان کرد: حفر چاه این طرح در جوار روستای "ساروقامیش‌بهی" در بستر رودخانه زرینه‌رود شروع شده و هم‌اکنون دارای ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بیان کرد: این طرح شامل ۵۱۵ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث ۱۵ هزار متر مکعب مخزن و حدود ۴۶ ایستگاه پمپاژ و مخزن است که حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال آن به انجام رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

"خدایاری" افزود: با اتمام این طرح ملی علاوه بر تامین آب روستاهای بوکان آب شرب مورد نیاز تعدادی از روستاهای مهاباد و میاندوآب نیز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال این آب از ۲ ایستگاه پمپاژ به صورت ثقلی استفاده خواهد شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح جامع تامین آب آشامیدنی مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان که بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری در روستای "ساریقامیش بهی" شهریورماه سال گذشته آغاز شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز