برخورداری ۸۱۷۵ خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت آب شرب

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۵۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۲۱۴۵
برخورداری ۸۱۷۵ خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت آب شرب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این‌که ۳۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند، گفت: برای آب‌رسانی به ۲۶ روستای آذربایجان غربی ۲۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه امروز پنجم اسفندماه در مراسم آب‌رسانی به ۲۶ روستای استان که به‌صورت نمادین در روستای یادگارلو شهرستان نقده در راستای پویش هر هفته #الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح بیش از ۸ هزار و ۱۷۵ خانوار با جمعیت بالغ‌بر ۳۰ هزار و ۲۱۴ نفر از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز داشت: اجرای ۵۸.۴ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت ۱۸۰ مترمکعب، از اقدامات انجام‌شده در راستای آب‌رسانی به این روستاهاست.

معاون استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش قرار دارد و از ۲ هزار و ۸۳۸ روستای استان، یک هزار و ۹۶۷ روستا با ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های در دست اجرا بتوانیم شرایط لازم برای بهره‌مندی و استفاده مردم از آب شرب را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که بایستی هر چه سریع‌تر تمامی روستاهای استان از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند، گفت: ۲۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی آب شرب این روستاها هزینه شده است.

وی بیان کرد: عمده منابع تأمین آب شرب روستاهای استان از طریق آب‌های زمینی است. آب شرب مورد نیاز روستاها از یک هزار و ۶۹۰ منشأ تأمین آب شامل ۸۴۷ حلقه چاه، ۸۰۳ دهنه چشمه، ۳۸ رشته قنات و ۲ مورد نیز از محل آب‌های سطحی تأمین و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز