رییس کل دادگستری آذربایجان غربی

رشد ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۱۳۹۹

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۰۰۶۴
رشد ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۱۳۹۹
دکتر علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان: جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور در مبارزه با موادمخدر در سطح جهان می باشد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دکتر علی اکبر گروسی در اولین جلسه کمیته حقوقی و قضایی استان در سال۱۴۰۰ گفت: موضوعات مربوط به موادمخدر تخصصی هستند و مهم سرعت و دقت در رسیدگی و شناسایی اموال مجرمین موادمخدر هست، باید توان مالی مجرمین موادمخدر  را از بین برد تا نتوانند اموال خود را مخفی یا به دیگران منتقل نمایند چرا که این مجرمین با استفاده از پولشویی و جرایم مرتبط علاوه بر آسیب به بیت المال، نظام اقتصادی کشور را هم دچار اختلال می کنند.
گروسی در ادامه صحبتهای خود مبارزه با قاچاق مواد مخدر در داخل استان را بسیار خوب وقدرتمند ارزیابی و احراز رتبه یک کشوری در این زمینه را نشان توانمندی استان دانست.
رئیس کل دادگستری استان همدلی و همراهی دستگاه قضایی استان با مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر را که موجب حصول دستاوردهای کم نظیر در کشور شده است را بسیار ارزشمند دانست و ادامه این همراهی و همدلی را موجب ناکام ماندن سوداگران و قاچاقچیان موادمخدر دانست.
گروسی با بیان اینکه در سال۱۳۹۹ کشف موادمخدر ۴۰درصد رشد داشته است گفت: برابر آمار۴۶ درصد موادمخدر مکشوفه در کل دنیا متعلق به کشور ایران است و این در دنیا بی سابقه است.
وی ادامه داد: این  موفقیت در حالی حاصل شده است که سازمانهای بین المللی به بهانه تحریم هیچ کمکی به ما نمی کنند ولی با این حال جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور در مبارزه با موادمخدر در سطح جهان می باشد.
محمدحسین رضایی گلمرزی معاون قضایی دادگستری استان و رئیس کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با موادمخدر استان هم در ابتدای جلسه با ارائه گزارش مفصلی از اقدامات انجام گرفته در خصوص موادمخدر و نیز موفقیتهای چشم گیر حاصل شده از پلیس مبارزه با موادمخدر استان تشکر و قدردانی کرد.
شایان ذکر است در این جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و خرم نیا سردار فرماندهی انتظامی استان و سایر حضار فراخور جلسه مطالبی را بیان و پس از جمع بندی  نهایی مصوباتی به امضای اعضای جلسه رسید.
نظر شما