رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی:

سازمانهای مردم نهاد دیدبان امین و انقلابی جامعه هستند

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲۲
سازمانهای مردم نهاد دیدبان امین و انقلابی جامعه هستند
نشست نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استان آذربایجان غربی با دستگاه قضایی استان در ارومیه برگزار گردید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان در این نشست به نقش سازمانهای مردم نهاد در تحقق سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: امروز قوه قضائیه با حجم وسیعی از انتظارات مواجه است، و برای رسیدن به اهداف این سند نیاز است بخشهای مختلف، سازمانها و نهادهای مردمی به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی افزود: گروههای مردم نهاد خصوصاً قشر جوان و گروههای ارزشی و انقلابی همه باید قوه قضائیه را در رسیدن به این اهداف عالی که مورد تایید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است یاری کنند.

گروسی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضایی استان با تمامی کمبودها از جمله نیروی انسانی با صددرصد توان خود کار می کند و آمار بیانگر این است ما در استان در بیشتر جنبه ها از برنامه سند تحول جلو هستیم و تلاش می کنیم همه این برنامه ها محقق و به نتیجه برسد.

رئیس دادگستری استان در ادامه به اهمیت مطالبه گری و نظارت نهادهای مردم نهاد پرداخت و گفت: یکی از بحث های مهم امروز مطالبه گری و نظارت است که حوزه هایی مثل رسانه و نهادهای مردمی وانقلابی جوان مانند همیشه می توانند دستگاه قضایی را یاری کنند. شما عزیزان دیدبان امین و انقلابی جامعه هستید، خصوصاً نسبت به ناهنجاری ها، کج رفتاری ها و مفاسد دغدغه و حساسیت انقلابی دارید که این نکته بسیار خوبی است که باید هم حفظ و صیانت و هم تقویت شود.

وی افزود: امروز قوه قضائیه یک نهادنظارتی قوی هست و در حوزه حقوق عامه بخوبی ورود کرده و  اهداف بلندی دارد، دادسراها، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان بازرسی نیز که در همه استانها فعالیت دارند با مدیریت ریاست معظم قوه قضائیه بخوبی کارها را رصد می کند و شما می توانید با آنها  همکاری صمیمانه داشته باشید و هرجا تخلفی مشاهده نمودید گزارش نمایید.

b3eaf1dc-8ffe-406c-9c11-9aa0ba6c17b8

گروسی به قانونمندی دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: ما در قوه قضائیه هیچ کار فراتر از قانون نمی توانیم انجام دهیم و قوه قضائیه مظهر شفاف اجرای قانون است، شما هم می بایست پرچمدار اجرای قانون باشد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به اهمیت ایجاد همدلی و نشاط در جامعه پرداخت و گفت: امروز ترویج همدلی و نشاط اجتماعی در جامعه مهم است و شما نیز باید مروج نشاط و همدلی باشید، چرا که ایجاد نا امیدی و یاس و ناکارآمد جلوه دادن اقدامات نهادها و دستگاههای خدمت رسان کشور چیزی است که دشمن آنرا پیگیری می کند و از یک حادثه کوچک تبلیغات گسترده ای در جهت کوچک نشان دادن خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کنند و وظیفه ماست که به این خطرات توجه کنیم و برای مقابله با هجمه های تبلیغات منفی دشمنان راه حل داشته باشیم و این جزء با تعامل بین دستگاه قضایی و شما عزیزان در این جلسات محقق نخواهد شد.

گروسی در پایان از سازمانها و موسسات مردم نهاد خواست دستگاه قضایی را کمک کنند تا ورودی پرونده ها به آن کم شود و پیش از اینکه نطفه جرم و فسادی در جایی بسته شود با ورود دستگاه قضایی از آن پیشگیری گردد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و سمن ها که در جلسه حضور داشتند یک به یک به بیان درخواستها ومطالبه گریهای مردم از دستگاه قضایی پرداختند وسوالاتی نیز از مسولین قضایی حاضر در جلسه پرسیدند که فراخور وظایف آقایان مجیدی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان، صمدی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان و حاتمی رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان به ایشان پاسخ دادند ونهایتاً با جمع بندی دکتر گروسی رئیس کل دادگستری استان جلسه به کار خود خاتمه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز