استاندار آذربایجان غربی:

احیا ۲۲۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۲:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۷
احیا ۲۲۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش هفت برابری میزان صادرات استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته، گفت: خوشبختانه در طول سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدمهدی شهریاری عصر امروز هشتم خردادماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات صنعت و تولید آذربایجان‌غربی در طول ۲ روز سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، اظهار داشت: علی‌رغم وجود مشکلات مالی، درخواست برای سرمایه‌گذاری در استان طی سال‌های گذشته به‌ویژه دو سال اخیر بسیار افزایش یافته است.

وی ضمن قدردانی از واحدهایی که برای چندین هزار نفر در سطح استان اشتغال‌زایی کرده‌اند، افزود: وجود چنین افرادی در منطقه هم برای استان و هم برای کشورمان بسیار غنیمت است چرا که به نوبه خود نقش به سزایی در پیشرفت اقتصادی کشور بر عهده دارند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که دورنمای خوبی در انتظار استان است، تأکید کرد: وجود معادن طلا، مس، خاک‌های نادر، تیتانیوم و سایر معادن آینده خوبی را در پیش‌روی استان قرار داده است.

شهریاری با اشاره به افزایش هفت برابری میزان صادرات استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته، عنوان کرد: خوشبختانه در طول سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

وی با اشاره به این‌که تعداد ۵۵۰ واحد راکد در سطح استان قرار دارد، ابراز داشت: در طول دو سال اخیر ۲۲۰ واحد به چرخه تولید برگشته‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که استان زمین‌های مناسبی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و حوزه صنعت دارد، تصریح کرد: از این تعداد واحد ۹۷ مورد در طول سال ۱۳۹۹ احیا شده‌اند.

شهریاری یادآور شد: استان آذربایجان‌غربی از لحاظ داشتن واحد‌های صنعتی در رتبه سیزده کشوری قرار دارد.

وی همچنین در خصوص حوزه تجاری آذربایجان‌غربی گفت: بخش تجاری استان زیرساخت‌های مناسبی را در اختیار دارد ولی در حوزه مدیریت یک‌پارچه و تجهیزات در پایانه‌های مرزی با مشکلاتی روبرو هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز