امسال، ۸۰ درصد مالیات پیش‌بینی شده آذربایجان‌غربی محقق شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۲۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۶۳۸۵
امسال، ۸۰ درصد مالیات پیش‌بینی شده آذربایجان‌غربی محقق شده است
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: امسال، ۸۰ درصد مالیات پیش‌بینی شده استان محقق شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حسن کوماسی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مالیاتی استان گفت: سال گذشته ۱۱۲ هزار اظهارنامه بصورت خوداظهاری ثبت شد که بیش از ۹۵ هزار مورد آن با تبصره ۱۰۰ و ماده ۹۷ و بدون رسیدگی مالیات قطعی شده و تنها ۱۵ درصد اظهارنامه‌ها بدلایل مختلف همچون عدم تطابق با بانک اطلاعاتی مورد رسیدگی قرار گرفت که بیشتر آنها مربوط به فعالیت‌های ارزی، بازرگانی و دلالی بوده است.

وی افزود: امسال نیز تا به امروز ۱۳۰هزار اظهارنامه ثبت شده که نسبت به سال گذشته رقمی در حدود ۱۶ درصد افزایش را داشته است با این حال با توجه به کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی بدلیل شرایط خاص اقتصادی، ۱۰ درصد رقم مالیات نسبت به سال گذشته افزایش یافته و نزدیک به ۹۵ درصد پرونده‌ها نیز بدون رسیدگی حضوری، مالیات قطعی شدند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و اهداف ما حرکت از الکترونیکی به سمت هوشمندسازی است بطوریکه سیستم خود بصورت دقیق شرایط مالیاتی را تشخیص دهد.

کوماسی با اشاره به وصول ۱۶ هزار میلیارد ریال مالیات طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: این میزان ۱۲۰ درصد مالیات پیش بینی شده بود و ۳۸ درصد نیز نسبت به سال پیش از آن، افزایش داشت و امسال نیز در سه ماهه نخست ۸۰ درصد پیش بینی درآمد مالیاتی در آذربایجان‌غربی محقق شده است.

کوماسی گفت: سال گذشته ۱۶۶ کارت بازرگانی باطل شد و ۱۵٠٠ میلیارد تومان معوقات مالیاتی کارتهای بازرگانی استان است.

وی ادامه داد: البته میزان مالیاتی دریافتی در آذربایجان غربی حدود یک دهم بودجه استانی را تامین می کند و سهم آن در تولید ناخالص ملی استان تنها ۲.۲ درصد است در حالی که این رقم در کشور به ۶ درصد می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز