با معرفی آثار برتر؛

پایان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طراوت در خوی

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۸:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۳۸۳۹
نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی طراوت با محوریت لزوم مدیرت مصرف آب که به همت شرکت آب و فاضلاب خوی برگزار گردید با معرفی آثار برتر پایان یافت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، مراسم اختتامیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشهای خیابانی  طراوات با حضور مسئولین، اساتید، هنرمندان و عموم علاقه‌مندان برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره نمایشهای خیابانی  طراوات  شیوع بیماری کرونا را یکی از آسیب‌های جدی جامعه امروز دانست و گفت: این بیماری  شور و نشاط را در سطح جامعه کاهش داده و اکثر هنرمندان و خانواده‌ها را درگیر غم و غصه و تنهایی  کرده است. 

IMG_1887

مجید خلخالی در ادامه سخنان خود به روند برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود : فراخوان جشنواره یک آبان منتشر و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن اعلام شد. در مدت زمان ارسال آثار ۶ اثر به جشنواره ارسال که هیئت داوران بعد از برسیهای لازم ۴ اثر  با نامهای چچمه خاتون به کارگردانی محمد مصطفائی ، آبرا گل نکنیم به کارگردانی هانیه عزت جو ، وسواس به کارگردانی جواد نجاری و مرگ تدریجی به کارگردانی حمیدرضا حاجی رستملو را جهت اجرا در بخش مسابقه جشنواره انتخاب کرد.

وی افزود : آثار انتخابی در دو روز و در دونوبت صبح و عصر برای اجرای عمومی و داوری انجام شد که استقبال کم نظیری از این آثار شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی به لزوم مدیریت مصرف آب پرداخت و تصریح کرد : یکی از دغدغه های امروزه استفاده مجدد از اب خاکستری است .

یداله سلطانی افزود : هنرهای نمایشی از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در نمایش  خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد.

IMG_1917

در دوام برنامه مراسم تجلیل از هنرمند فقید حیدر حاتمی که اخیرا به رحمت ایزدی رفته بود و اساتید خوشنویسی شهر خوی آقایان کوچری و خراسانی انجام شد.

سپس بیانیه هیئت داوران توسط حمید سعادتفر قرائت و در ادامه آن نفرات برتر بشرح ذیل اعلام شد : 

در بخش بازیگری زن رتبه اول جشنواره هیئت داوران خانم هانیه عزت جو را به خاطر بازی در نمایش آب را گل نکنیم با اهدا دیپلم افتخار ، تندیس و هدیه نقدی انتخاب کرد . هیئت داوران در این بخش انتخابی برای رتبه های دوم و سوم نداشت .

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران انتخابی برای رتبه اول نداشت . رتبه دوم بازیگری مرد جشنواره برای جواد نجاری و ناصر پیر آقالو بصورت مشترک برای بازی در نمایش وسواس اعطا شد.رتبه سوم این بخش به آقای حمیدرضا حاجی رستملو برای بازی در نمایش مرگ تدریجی اعطا شد.

در بخش کارگردانی رتبه اول جشنواره بهمراه دیپلم افتخار ،تندیس و جایزه نقدی به نمایش آب را گل نکنیم به کارگردانی هانیه عزت جو تعلق گرفت . هیئت داوران برای رتبه دوم انتخابی نداشت . رتبه سوم بخش کارگردانی به نمایش وسواس به کارگردانی جواد نجاری اختصاص یافت .

در بخش ایده و طرح هیئت داوران هیچ انتخابی برای رتبه های اول و سوم نداشت و رتبه دوم این جشنواره به نمایش آب را گل نکنیم به خانم هانیه عزت جو اهدا شد.

IMG_2039

در پایان مراسم دبیر نخستین جشنواره نمایشهای خیابانی طراوت گفت : دو اثر برگزیده این جشنواره برای اجراهای بیشتر در طول سال حمایت خواهند شد.

لازم به ذکر است آثار نخستین جشنواره نمایشهای خیابانی طراوت حسن بدریفر ، حمید سعادتفر و امیر زینالپور داوری کردند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز