در دیدار استاندار آذربایجان غربی و مشاور وزیر علوم؛

مسائل و مشکلات دانشگاههای استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۹:۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۸۶۱
مسائل و مشکلات دانشگاههای استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت
مسائل، مشکلات و ظرفیت ها و پتانسیل‌های دانشگاههای استان بویژه دانشگاه صنعتی ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در دیدار امروز مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسائل، مشکلات و ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف دانشگاههای استان بویژه دانشگاه صنعتی ارومیه و همچنین موسسات آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.

سعادت در این دیدار که در محل کار وی ترتیب یافت، بر لزوم توسعه آموزش های کاربردی و فنی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: بخش عمده ای از آموزش های دانشگاهی به آموزش های نظری اختصاص یافته در حالیکه امروز بازار کار بیشتر به رشته های کاربردی و مهارتی نیاز دارد لذا لازم است در کنار آموزش های نظری به آموزش های کاربردی نیز توجه شود.

وی به تغییر اولویت‌های توسعه استان نیز اشاره کرد و افزود: صنعت، معدن، بازرگانی، گردشگری و ارتقای ظرفیت‌های کشاورزی بعنوان الویت‌های توسعه استان آذربایجان‌غربی هستند که تحقق آنها نیازمند تربیت نیروی انسانی صنعتی و فنی در استان است که در این راستا دانشگاه صنعتی ارومیه می تواند ایفای نقش نماید.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین، ضرورت ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی سنتی در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تغییر رژیم اشتغال در استان با هدف اجرایی نمودن برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه، مستلزم ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در بخش های صنعت، معدن، خدمات، تجارت خارجی، بازرگانی و ... است که برای تحقق این امر مهم، به توان و ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان احتیاج داریم.

 

 

دکتر فریدون مشاور وزیر علوم نیز در این دیدار از توجه ویژه و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در جهت رفع مسائل و مشکلات دانشگاههای استان قدردانی نمود و گفت: دانشگاههای استان آْذربایجان غربی با توجه به موقعیت ویژه و هم مرزی این استان با سه کشور خارجی،  توان تبدیل شدن به دانشگاههای بین المللی را دارند که در این میان دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه می توانند نقش برجسته ای را ایفا کنند.

وی در ادامه به ساماندهی و استانداردسازی موسسات آموزش عالی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه کمی بی‌رویه موسسات آموزش عالی در چند سال گذشته، دولت یازدهم و وزارت علوم را بر آن داشت تا نسبت به استانداردسازی، ساماندهی و حتی ادغام برخی از این موسسات اقدام نماید.

فریدون همچنین در خصوص کمک وزارت علوم به حل مسائل و مشکلات دانشگاههای آذربایجان غربی قول مساعد داد.

همچنین در این جلسه آخرین وضعیت دانشگاه صنعتی ارومیه و طرح توسعه آن توسط رئیس دانشگاه تشریح شد.

مهندس کهوریان معاون برنامه ریزی استاندار و یزدان مهر مدیرکل صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز