رئیس اداره میراث فرهنگی خوی:

بیست شی سفالی در موزه خوی به نمایش عموم گذاشته شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۷:۴۱:۵۵
کد خبر: ۳۲۸۶۹۳
بیست شی سفالی در موزه خوی به نمایش عموم گذاشته شد
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوی گفت: 20شی سفالی شامل بیست ظرف مختلف سفالی ارزشمند که اخیراً‌ کشف شده است، در گنجینه این شهرستان به نمایش عموم گذاشته شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عزیز میرزایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: 20شی سفالی شامل بیست ظرف مختلف سفالی ارزشمند که اخیراً با همکاری مردم و تلاش کارشناسان از حومه شهر خوی کشف شده است، در گنجینه این شهرستان به نمایش عموم گذاشته شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه انواع پیاله، میوه خوری، دیزی خوری و پارچ، این اشیای ارزشمند را شامل میشوند افزود: این اشیاء به رنگ های خاکستری و نخودی و عمدتاً مربوط به دوره هزاره سوم تا اول قبل از میلاد هستند.

وی داغدار بودن برخی از این اشیاء را از جمله ویژگیهای مهم آنها عنوان و اضافه افزود: با اضافه شدن این اشیا شمار اشیای سفالی گنجینه خوی از 500 قلم فراتر رفت.

گفتنی است گنجینه خوی جز گنجینه های غنی کشور است که هزار و 400 قلم اشیای باستانی و تاریخی در آن نگهداری میشود.

انواع ظرف سفالی و مسی، چینی، ابزار جنگی سرد و گرم، زیور آلات و گل مهرها از جمله اشیای باستانی به نمایش گذاشته شده در این گنجینه است که قدیمیترین اشیای این گنجینه ظروف سفالی کشف شده از شهرسوخته با نقوش انتزاعی و هندسی است که قدمت آن به دوره هزاره چهارم قبل از میلاد می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز