افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید مهدی باکری ارومیه

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۹:۲۵:۱۳
کد خبر: ۳۵۶۳۹۶
افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید مهدی باکری ارومیه
آیین افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید مهدی باکری ارومیه با حضور سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید مهدی باکری ارومیه با حضور سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

در آئین افتتاح این مجتمع سید مرتضی موسویان گفت : تلاش می کنیم سالانه یک نمایشگاه و یک فروشگاه دیجیتال در ارومیه راه اندازی کنیم.

وی افزود : مرکز فن آوری اطلاعات و دیجیتال وزارت ارشاد ، راهبری فضای شبکه ملی فرهنگ و مجتمع های دیجیتال راه اندازی شده در سطح کشور است و در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر در مجتمع های دیجیتال و خانه های فرهنگ دیجیتال مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد : طی 15 سال آینده با توجه به ورود تکنولوژی های نوین و نسل جدید اینترنت ، وارد فضایی سه بعدی خواهیم شد و اینترنت نسل جدید (ip6) خواهد توانست همه موجودات زنده و اشیاء دارای آدرس خواهند شد.

موسویان گفت : تا سال 2023 افزایش قدرت پردازنده ها طی هر سال دوبرابر خواهد بود ولی در این سال متوقف خواهد شد ولی دوباره از سال بعد از آن افزایشی متفاوت خواهد داشت.

وی افزود :  شبیه‌سازی پنجمین و آخرین فراروند این کار است که همان شبیه‌سازی حواس پنج‌گانه انسانی در فضای مجازی است که حس بینایی ٨٠ درصد، حس شنوایی ٩٢ درصد، حس بویایی ٢٢ ، حس چشایی ١٨ و حس لامسه در آن تا هفت درصد ملموس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز