برسی زیست محیطی وضعیت نامطلوب سایت زباله پیرانشهر

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۸:۲۵:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۱۸۹
برسی زیست محیطی وضعیت نامطلوب سایت زباله پیرانشهر
سایت زباله اطراف پادگان ارتش پیرانشهر و همچنین سایت زباله جدید واقع در سه راه خالدار، مشکلات زیست محیطی فراوانی برای روستاهای همجوار، پادگان ارتش، باغات و زمین های زراعی ایجاد نموده است.

طه ایزان رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهرگفت: سایت زباله اطراف پادگان ارتش پیرانشهر و همچنین سایت زباله جدید واقع در سه راه خالدار، مشکلات زیست محیطی فراوانی برای روستاهای همجوار، پادگان ارتش، باغات و زمین های زراعی ایجاد نموده است.

 به گزارش برنا آذربایجان غربی ،وی گفت: وی افزود: برابر صورتجلسه کارگروه مدیریت پسماند، شهرداری پیرانشهر مکلف گردید نسیت به ساماندهی سایت قدیم زباله (کنار پادگان ارتش) با پوشش خاک و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد دود و بوی نامطبوع اقدام نماید که با گذشت چند سال از این وضعیت متاسفانه تابحال هیچگونه اقدامی در این خصوص انجام نگرفته و روزانه شاهد آتش گرفتن سایت زباله هستیم که برای سلامتی مردم بسیار خطرناک است.

وی گفت: مهمترین مشکلات سایت زباله شهرستان شامل عدم رعایت اصول فنی در دفن بهداشتی زباله و عملیات دفن روزانه، عدم جمع‌آوری و دفع اصولی شیرابه زباله تولیدی در محل و جلوگیری از روان شدن آن، محصور نکردن و فنس‌کشی سایت زباله به منظور جلوگیری از پخش در محیط، عدم وجود نگهبان برای جلوگیری از ورود غیرمجاز به محل سایت، عدم جلوگیری از ریخت و پاش زباله در جاده و مسیر منتهی به سایت زباله و … است.

ایزان افزود: با توجه به عدم همکاری واحد بازیافت و شهرداری پیرانشهر، فعلاً کلیه زباله ها شهر و حومه بدون تفکیک و به صورت غیر بهداشتی در محل سایت زباله شهر دفن می گردد و شیرابه آن به اراضی پایین دست و محوطه واحد بازیافت هدایت می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز