مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی

برگزاری انتخابات شوراها در بیش از ۲۱۰۰ روستای آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۸:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۲۰۳
برگزاری انتخابات شوراها در بیش از ۲۱۰۰ روستای آذربایجان غربی
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی : در اردیبهشت ماه سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی در 2 هزار و 172روستای این استان برگزار می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی در 2 هزار و 172روستای این استان برگزار می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان افزود: شوراها به عنوان پارلمان محلی عمل کرده و سبب افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می شوند که این مشارکت سبب افزایش احساس مسئولیت در بین مردم خواهد شد.

وی از کاهش اعضای شوراهای شهر در انتخابات سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تعداد اعضای شورای اسلامی شهرها کاهش پیدا می کند و در شهرهای تا 50 هزار نفر پنج نفر به عنوان نفرات اصلی و سه نفر به عنوان علی البدل انتخاب می شوند.

مصطفوی اضافه کرد: شهرهایی مثل بوکان که جمعیت آن بین 50 تا 200 هزار نفر است، تعداد اعضای شوراهای اسلامی از 11نفر به هفت نفر کاهش پیدا می کند و پنج نفر نیز عضو علی البدل خواهند داشت.

وی گفت: استان آذربایجان غربی در انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه دوم کشور را بر اساس 30 معیاری که از طرف وزارت کشور تعیین کرده بود را به خود اختصاص داد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی در خصوص کارهای انجام شده در دولت تدبیر وامید برای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای تحقق شعار سال گام های اساسی برداشته و موفق شده است جشن خود کفایی تولید گندم را برگزار کند.

وی افزود: دولت در زمینه مهار تورم و رشد مثبت اقتصادی نیز گام های اساسی برداشته و تورم 43درصدی را به هشت درصد و رشد منفی اقتصادی را نیز مثبت کرده است.

مصطفوی بیان کرد: گام دیگری که دولت تدبیر وامید برای تحقق شعار سال برداشت، کاهش قاچاق کالا بود.

وی در خصوص اهمیت سرشماری و مشارکت مردم در این خصوص اظهار کرد: توسعه هر جامعه ای در گرو برنامه ریزی است و برنامه اصولی و درست به آمار دقیق نیاز دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی افزود: مشارکت همه مردم در سرشماری نفوس و مسکن باعث خواهد شد که نیازمندی های واقعی جامعه تعیین و برای آن برنامه ریزی اصولی انجام گیرد.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت: یکی از افتخارات و سیاست های دولت تدبیر وامید شفاف سازی مسائل و مشکلات برای مردم و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

جمال خسروی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان ادارات راهداری و حمل و نقل شهرستان ماشین آلات خود را تعمیر و تجهیز و آموزش وپرورش نیز ذخیره لازم سوخت را برای مدارس تامین کند.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس ومسکن گفت: آمار اساس برنامه ریزی برای هر کشوری بوده بر این اساس باید مردم در این مهم مشارکت جدی داشته باشند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط فعلی تغییر سرپرست شهرداری به مصلحت نیست، گفت: تا تعیین و معرفی شهردار بوکان پیشنهاد کردیم که سرپرست شهرداری تغییر نکند چرا که تغییر سرپرست فعلی و روی کار آمدن مدیر جدید در شهرداری باعث خواهد شد که کارهای عمرانی متوقف و یا با تاخیر اجرا شود.

ماموستا خلیفه زاده امام جمعه شهرستان بوکان نیز در این جلسه با تسلیت ایام محرم گفت: امام حسین (ع) برای ترویج اخلاق حسنه و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و الگوی مسلمانان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز