استاندار آذربایجان غربی :

بخشداران باید در مقابل تخلفات در حوزه منابع طبیعی برخورد نمایند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۲۸:۵۹
کد خبر: ۷۹۷۹۴۰
بخشداران باید در مقابل تخلفات در حوزه منابع طبیعی برخورد نمایند
محمد مهدی شهریاری با حضور در نشست مشورتی بخشداران استان، توصیه ها و پیشنهادات خود را مطرح کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست مشورتی بخشداران استان گفت: در شرایط خاص کنونی، فرمانداران و بخشداران باید ضمن احصاء مسائل و مشکلات شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان، راهکارهای کارشناسی برای رفع مشکلات ارائه کنند تا با رفع مشکلات موجود، سطح رفاه و رضایتمندی مردم ارتقا یابد.

وی در کنار مردم بودن و همراهی کردن با مردم را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با مشارکت مردم بسیاری از مسائل و مشکلات قابل حل است، لذا از مدیران و مسئولان استانی بویژه فرمانداران و بخشداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها و بخش ها انتظار می رود موضوع ارتباط و تعامل با مردم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین صیانت از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد تعرض و تخریب منابع طبیعی  در برخی شهرستان ها و بخش ها بوده ایم که از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم با جدیت کافی و قاطعانه با این نوع تخلفات و تعرضات برخورد قانونی کنند.

شهریاری به موضوع ایجاد اشتغال در بخش ها و روستاها نیز اشاره کرد و افزود: طرح های بسیار زیادی را با استفاده از تسهیلات اندک و ارزان قیمت می توان در روستاها اجرا کرد که موجب اشتغال ساکنین این مناطق می شود؛ بخشداران باید در این زمینه نیز با استفاده از ظرفیت خود روستاییان، ورود جدی تری پیدا کنند.

وی همچنین از اهتمام فرمانداران و بخشداران استان در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تقدیر نمود و گفت: با کمک فرمانداران و بخشداران استان، در مرحله اول 260 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال پایدار روستایی در استان جذب و پرداخت شد و آذربایجان غربی رتبه اول پرداخت این تسهیلات را در کشور به خود اختصاص داد.

مقام عالی استان در ادامه از بخشداران خواست ضمن شناسایی روستاهای مهاجرفرست استان، راهکارهای پیشنهادی خود برای تثبیت جمعیت در این مناطق را به معاونت عمرانی و دفتر روستایی استانداری ارائه کنند.

اجرای هر چه بهتر برنامه های چهلمین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی در استان، استفاده از ظرفیت و ایده های جوانان و بانوان توانمند، هماهنگی بیشتر با فرمانداران و شناسایی و معرفی روستاهایی که قابلیت اجرای طرح های بوم گردی را دارند، از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی خطاب به بخشداران استان در این جلسه بود.

شهریاری در رابطه با مسائل و مشکلات مالی بخشداری ها و دهیاری های استان نیز گفت: تامین نیازهای مالی بخشداری ها و دهیاری ها در دستور کار قرار دارد و سعی داریم تا حد امکان با تامین اعتبارات مورد نیاز، بخشداری ها و دهیاری ها را در انجام هر چه بهتر وظایفشان کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محل های هزینه کرد درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان در استان گفت: در سال جاری از محل درآمدهای حاصل از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان، اقداماتی از قبیل اختصاص تغدیه رایگان برای دانش آموزان مناطق مرزی، تامین هزینه تحصیل بازمانده های از تحصیل در مناطق مرزی، تامین هزینه تحصیل دانش آموزان پیش دبستانی وتحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتن 80 هزار واحد مسکونی در این مناطق انجام شده است.

شهریاری گفت: همچنین بدنبال اخذ مجوز اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان برای اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مرزی هستیم.

مقام عالی استان در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید با هماهنگی، وحدت و همدلی و به دور از حاشیه ها، در جهت رشد و توسعه استان و شهرستان ها گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست، ضمن استماع مسائل و مشکلات بخشداران، به سوالات مطروحه آنان در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز