گسترش عدالت مالیاتی در آذربایجان غربی با رویکرد شفافیت اقتصادی دنبال می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۹۷۹۷۴
گسترش عدالت مالیاتی در آذربایجان غربی با رویکرد شفافیت اقتصادی دنبال می‌شود
سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: برای گسترش عدالت مالیاتی و جلوگیری از وارد شدن فشار بر مؤدیان راهی جز شفافیت اقتصادی نیست و این رویکرد در استان در حال پیاده سازی است.

 به گزارش برنا ، حسن کوماسی امروز در نشست با رؤسای بیمارستان‌های بخش خصوصی ارومیه که با هدف تعامل و همفکری در خصوص اجرای هر چه بهتر دستورالعمل نحوه شناسایی و محاسبه درآمد مشمول مالیات بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی و پزشکان معالج در محل این اداره کل تشکیل شد، با اشاره به اینکه سیستم مالیاتی غیر از اهداف درآمدی، اهدافی چون تعدیل ثروت و گسترش عدالت در جامعه را نیز دنیال می‌کند اظهار داشت: خوشبختانه سیستم مالیاتی با اقدامات مقابله کننده با فرار مالیاتی، در این مسیر قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه برای گسترش عدالت مالیاتی و جلوگیری از وارد شدن فشار بر مؤدیان، راهی جز شفافیت اقتصادی نیست، بر ادامه همکاری سازنده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راستای شفافیت فعالیت‌های پزشکان تأکید کرد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی به تغییرات صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی سال 1394 و حذف شیوه علی الراس به عنوان یکی از بارزترین آثار این تغییرات اشاره کرد و افزود: مبنای دریافت مالیات از این پس، مبلغ ابرازی مؤدی خواهد بود مگر اینکه بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده اختلافی در اظهارات مؤدی و مدارک مربوطه مشاهده شود که در این صورت پرونده مزبور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کوماسی افزود: از این پس حرف اول و آخر در پرونده‌های مالیاتی را اسناد و مدارک و بانک‌های اطلاعاتی می زند که بدون شک باعث کاهش زمینه اختلاف و تنش فی مابین، افزایش رضایت‌مندی مؤدیان، واقعی شدن مالیات‌ها و مقابله با فرار مالیاتی می‌شود.

در این جلسه رؤسای بیمارستان‌های خصوصی ارومیه نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند، تأخیر سازمان‌های بیمه گر در عمل به تعهدات خود در قبال بیمارستان‌های خصوصی و پزشکان شاغل در این بیمارستان‌ها و تأثیر این امر در مالیات پرداختی این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین رعایت عدالت مالیاتی در اخذ مالیات از تمام صنوف و صاحبان فعالیت‌های اقتصادی پیدا و پنهان از جمله مشکلات و مطالبات مطروحه نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی ارومیه در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز