وصول ۵۷۸ میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۱:۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۹۷۹۸۶
وصول ۵۷۸ میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی
نادر قاضی پور با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، با بیان اینکه نیمی از جدول مندلیف در آذربایجان غربی استحصال می شود اظهار داشت: باید با دقت و اطلاعات کافی از معادن استان مالیات دریافت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نادر قاضی پور با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، با بیان اینکه نیمی از جدول مندلیف در آذربایجان غربی استحصال می شود اظهار داشت: باید با دقت و اطلاعات کافی از معادن استان مالیات دریافت شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماهه سال جاری، شاهد وصول ۵۷۸ میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی هستیم.

 حسن کوماسی در نشست با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از وصول ۷۷ درصدی مالیات در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری، شاهد وصول ۵۷۸ میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی هستیم که امیدواریم تا پایان سال بودجه استان تأمین شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود پتانسیل هایی که دارد، در بحث توسعه عقب مانده است، اظهار داشت: سیستم مالیاتی به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی توجه دارد و با توجه به شرایط اقتصادی در وصول مالیات ملاحظات ویژه نسبت به این واحدها اعمال می کند.

کوماسی گفت: آذربایجان غربی در مدت یک ماه از آغاز اجرای نظام جامع مالیاتی توانسته از نظر صدور تشخیص به رتبه ۱۳ کشور برسد که نشان از تلاش و عزم همکاران مالیاتی دارد.

وی ادامه داد: تکریم مؤدیان و تشویق به خودتمکینی، خود تشخیصی، تعامل با مردم، کمک به بهبود فضای کسب و کار و توسعه استان از اهداف برون سازمانی و افزایش احترام و ارزش همکاران از جمله اهداف درون سازمانی این اداره کل است.

وصول ۴۰۰ پرونده در دبیرخانه ماده ۲۵۱ مالیات های مستقیم است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۴۰۰ پرونده در دبیرخانه ماده ۲۵۱ مکرر استان رسیده است افزود: این دبیرخانه به پرونده های اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان رسیدگی می کند.

داوود غفارپور با اعلام اینکه دبیرخانه ماده ۲۵۱ مکرر به شکایت های مؤدیان درباره رسیدگی می کند، اظهار کرد: اولویت استقرار دبیرخانه وصول درآمدهای مالیاتی معوق بود که با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی در استان در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه در سال های گذشته شاهد افزایش سالانه ۵ تا ۶ درصدی در پیش بینی درآمدهای مالیاتی استان بودیم، گفت: با وجود اینکه بیشتر درآمدهای استان از محل مالیات وصول می شود، اما میزان افزایش درآمدهای مالیاتی با توجه به وضعیت اقتصادی تنظیم شده است.

بودجه ۹۸ با مالیات تأمین می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بودجه سال ۱۳۹۸ با درآمدهای مالیاتی تأمین می شود افزود: اگر فرارهای مالیاتی شناسایی شود، آذربایجان غربی قابلیت تبدیل به استان درجه یک را دارد.

نادر قاضی پور با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، با بیان اینکه نیمی از جدول مندلیف در آذربایجان غربی استحصال می شود اظهار داشت: باید با دقت و اطلاعات کافی از معادن استان مالیات دریافت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مالیاتی باید به واقع جایگزین اقتصاد نفتی شود، گفت: با شناسایی فراریان مالیاتی، در مؤدیان پرداخت کننده مالیات اعتماد و دلگرمی ایجاد شود.

قاضی پور با اشاره به قانون معافیت مالیاتی مطبوعات، گفت: طبق قانون، مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند و باید در این زمینه شفاف سازی شده و موانع و مشکلات رفع شود.

وی به ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم باید با دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شوند و در جشن ها مشارکت داشته باشند و همه دستگاه های دولتی باید در این زمینه همکاری کنند.

 

نظر شما