وعده مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۹:۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۹۸۳۲۳
وعده مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی
سلیمانی: تا پایان نیمه اول سال آتی تمامی پروژه های عمرانی نیمه تمام منطقه به اتمام می رسد و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از پروژه ها به بهره برداری می رسند.
سلیمانی: تا پایان نیمه اول سال آتی تمامی پروژه های عمرانی نیمه تمام منطقه به اتمام می رسد و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از پروژه ها به بهره برداری می رسند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بیشتر در مدیریت و توسعه و پیشبرد طرحهای توسعه ای در منطقه آزاد ماکو که با حضور استاندار آذربایجان غربی ، معاونین استاندار، مدیران ستادی و فرمانداران ماکو ، شوط و پلدشت برگزار شد  با بیان اینکه این سازمان را با ده ها میلیارد بدهی تحویل گرفته و امروز تمام بدهی ها پرداخت شده است ، افزود:سرمایه سازمان از ۱۰۰ میلیارد ریال به ۱۳ هزار میلیارد ریال افزایش دادیم و بحمدلله با تلاش های همکاران سازمان برنامه های توسعه ای با الگوهای علمی و کارشناسی ریل گذاری شده و با وجود کاهش درآمدهای سازمان با راهکارهای علمی برای این سازمان درآمدزایی شده است.

غلامرضا سلیمانی با اذعان بر اینکه  ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستایی و جاده مرگنلر تا شهریور ۹۸ به پایان می رسد ، افزود : تا پایان نیمه اول سال آتی تمامی پروژه های عمرانی نیمه تمام منطقه به اتمام می رسد و تا پایان سال جاری بخش عمده ای از پروژه ها به بهره برداری می رسند.

سلیمانی بهره برداری از مجتمع خدماتی حمل و نقل آناوطن تا اردیبهشت ۹۸؛ تکمیل زنجیره لجستیک ؛ احداث سردخانه بخش خصوصی؛ احداث آزاد راه با مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی و ۳۵ درصدی دولت را از جمله برنامه های توسعه ای برشمرد و افزود:‌ مطالعات راه آهن در حال انجام بوده و مرز هوایی تا پایان سال با برقراری پروازهای خارجی و پروازهای روزانه داخلی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با مقامات مرسین؛ ترابزون و سامسون در خصوص همکاری با منطقه آزاد ماکو به عنوان بندرخشک و هاب لجستیک ادامه داد: موافقت نامه ترانزیت دام زنده بصورت هوایی و زمینی از ترابزون منعقد شده و پیش بینی می شود ۲۵ درصد واردات نهاده های دام کشور از منطقه آزاد ماکو صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر برنامه ریزی منطقه ای و توزیع عادلانه ثروت در تمام نقاط کشور اظهار داشت‌: پروژه هایی که اجرا می شود باید دارای پیوست های فرهنگی و اقتصادی بر اساس اولویت بندی برای نیاز منطقه صورت بگیرد.

این مقام مسئول خواستار تعامل و هماهنگی مدیران دولتی و استانداری با منطقه آزاد شد و گفت: توسعه منطقه آزاد ماکو قطعا توسعه استان است که برکاتش برای کل کشور خواهد بود.

سلیمانی همچنین از طرح ایجاد محور لجستیک بین چابهار و ماکو در شورای عالی مناطق آزاد سخن گفت و ادامه داد: در بحث گردشگری ترکیبی با ترکیه نیز فرودگاه ماکو نقطه اتصال مناطق آزاد قرار می گیرد.

او با اشاره به جلسه اخیر با وزیر جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز و سفید؛ شیلات؛ محصولات دامی وسیفی جات از منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:  رویکرد ما ایجاد زنجیره تولید در این بخش است و طی تفاهم نامه با بنیاد جانبازان واردات دام زنده به منقطقه آزاد ماکو از ترکیه و ذبح آن می تواند بخش عمده ای از مشکلات کشور در این بخش را حل کند

وی همچنین از برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: آزاد شدن واردات کالاهای گروه چهار به مناطق آزاد رونق توریسم تجاری در منطقه را خواهد داشت

سلیمانی از تفاهم با فرمانداری های شهرستان ها در راستای پیشبرد برنامه های دولت خبرداد و گفت: فضای مناطق محروم با خوردن کدهای امنیتی سرمایه گذاران  را تحت تاثیر قرار می دهد و باید در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

 

نظر شما