دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۱:۰۱
کد خبر: ۹۲۰۰۲۱
دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه
سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با حسن انتظار ، ریاست اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در تخجوان با اشاره به پیشینه مراودات اجتماعی موجود میان نخجوان و آذربایجان غربی ، گفت : منطقه نخجوان روند رو به رشدی از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد و با توجه به فعالیت های ریاست جمهوری بویژه در حوزه های جذب گردشگر باعث رشد اقتصادی در منطقه گردیده است.

حسینی افزود : در حال حاضر در بخشهای گردشگری و صنعت اقداماتی صورت پذیرفته است که در صورت توافق بخشهای خصوصی دو طرف بازار جذابی برای بخش خصوصی ایران در نخجوان فراهم گردیده است.

سرکنسول کشورمان در نخجوان با اشاره به فعالیت دو هلدینگ مهم آذری در این منطقه گفت :  با توجه به دیدگاه مثبت دولت و شهروندان این جمهوری خود مختار در راستای گسترش روابط دو جانبه از رئیس اتاق ارومیه درخواست دارم تا امکان  حضور مستمر هیات های تجاری و اقتصادی دو کشور، در ارومیه و نخجوان را با هدف گسترش همکاری های دو جانبه را بیش از پیش مهیا نمایند.

در ادامه این جلسه حسن انتظار ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به پتانسیل های کشاورزی و حوز صنایع تبدیلی آذربایجان غربی گفت : با استفاده از پتانسیلهای اقتصادی استان بویژه در این دو حوزه میتوان با صادرات محصول به نخجوان در ایجاد روابط اقتصادی موثر عمل نماییم.

انتظار با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان گفت : تنها راه عبور از این بحران ناخواسته استقاده از مسئولان روشن فکر و فعال همچون استاندار فعلی استان آذربایجان غربی بوده که تمام تلاش خود را جهت ایجاد تسهیلات در امور کسب و کار فعالین اقتصادی استان بکار بسته است تا ما شاهد گسترش روابط تجاری استان با کشورهای همجوار باشیم.

رییس اتاق ارومیه با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان و جمهوری خود مختار نخجوان، اظهار امیدواری نمود: با حمایت همه جانبه دستگاه دپیلماسی کشور امکان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان غربی و جمهوری نخجوان بیش از پیش مهیا گردد که از آن جمله برگزاری نمایشگاه های مشترک در هر دو طرف میباشد.

 وی احیاء مسیر های ترانزیتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را از دیگر موارد قابل تامل مسئولان ارشد دو کشور و فعالان اقتصادی خواند و خاطر نشان کرد: استفاده از مسیرهای ترانزیتی این جمهوری می تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش موثری داشته باشد.

بهنام تاج الدینی عضو هیات رییسه اتاق ارومیه نیز در این دیدار با اشراه به پتانسیلهای کشاورزی استان گفت : امسال شاهد تولید یک میلیون سی صد هزار تن سیب و دویست هزار تن انگور در استان بودیم که هر دو این محصولات در کشورهای سی آی اس دارای بازار خوبی میباشند و با توجه به الحاق ایران به اتحادیه اقصادی اورسیا میتوان با استفاده از ظرفیتهای فعالین اقتصادی دو کشور صادرات محصول به این اتحادیه صورت پذیرد.

تاج الدینی با اشاره همسایگی دو کشور یکی از علل عدم شناخت بازار استان در نخجوان را عدم ارتباط کافی میان فعالین اقتصای دو کشور بوده که با برگزاری رویدادهای تجاری این نقیصه نیز مرتفع میگردد.

 لازم به ذکر است سید احمد حسینی پیش از شروع ماموریت خود در جمهوری خود مختار نخجوان در کشورهای قرقیزستان و روسیه ماموریت های دیپلماتیک داشته  و معاونت نمایندگی جمهور اسلامی ایران در لاهه بوده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز