معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‎پزشکی و خدمات بهداشتی‎درمانی آذربایجان‎غربی

وجود انسولین کافی برای بیماران دیابتی

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۲:۱۶
کد خبر: ۹۲۲۱۹۰
وجود انسولین کافی برای بیماران دیابتی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‎ پزشکی و خدمات بهداشتی ‎درمانی آذربایجان‎ غربی از وجود انسولین کافی برای بیماران دیابتی در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‎پزشکی و خدمات بهداشتی‎درمانی آذربایجان‎غربی گفت: انسولین کافی برای بیماران دیابتی در استان فراهم است و بیماران نگران تامین این ماده مهم و حیاتی نباشند.

جلال غفارزاده افزود: انسولین قلمی خارجی با نام «novorapid» به صورت کشوری دچار کمبود بوده که این وضعیت از آذربایجان غربی نیز نظیر سایر استان‌ها به سازمان غذا و داروی کشور اعلام شده است.

او اضافه کرد: در روز‌های اخیر با پیگیری‌های انجام شده، تعداد محدودی از این دارو به صورت سهمیه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به آذربایجان غربی اختصاص یافته که به محض دریافت در استان توزیع می‌شود.

او بیان کرد: تا زمان تامین کامل انسولین قلمی «novorapid» بیماران در آذربایجان غربی می‎توانند از سایر برند‌ها یا از انسولین‌های تزریقی تولید داخل که به وفور در بازار موجود است، با مشورت پزشک معالج استفاده کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تکذیب خبر منعکس شده در خصوص کمبود این دارو در استان توسط برخی کانال‌های موجود در فضای مجازی گفت: جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز