فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد:

کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۰:۲۲
کد خبر: ۹۲۲۲۰۸
کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال قاچاق در مرزهای جنوبی و مرکزی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سردار یحیی حسین خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ،  با اشاره به کشفیات مرزبانی استان گفت: در راستای کنترل و انسداد نوار مرز و مقابله با جرایم مرزی و مبارزه بی امان با قاچاق کالا، مرزبانان غیور و هوشیار استان ماموران مرزبانی در دو عملیات جداگانه و موفق ضربه مهلکی به قاچاقچیان و اخلال کنندگان در چرخه اقتصادی کشور وارد کردند.

فرمانده مرزبانی استان اضافه کرد: این دو عملیات که در مرزهای کشورمان در پایانه های  سرو در شهرستان ارومیه و تمرچین در پیرانشهر انجام شد  به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرده اند.

او گفت: مرزبانان مستقر در پایانه مرزی سرو با اشرافیت و اقدامات اطلاعاتی توانستند تعداد ۱۱ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را توقیف و مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از آن‌ها کشف نمایند.

سردار حسن خانی افزود: در این عملیات سه هزار و ۶۰۸ قلم لوازم آرایشی، ۲ هزار و ۶۶۷ ثوب البسه، /  ۴هزار  و ۷۵۴  عدد قرص و مقدار زیادی سایر کالا‌ها کشف شده است.

فرمانده مرزبانی استان اظهار کرد: در  عملیاتی دیگر مرزداران مستقر در پایانه مرزی "تمرچین " در شهرستان پیرانشهر در حین کنترل خودرو‌های ورودی به کشور از چند دستگاه خودروی تریلی حامل بار چرم خام: تعداد  یک هزار  و ۹۵۰ ثوب البسه،  ۸ قطعه سر سیلندر خودرو‌های سنگین، ۹ عدد ابزار و دستگاه‌های صنعتی و مقداری سایر کالا‌ها را که به صورت ماهرانه‌ای بین چرم‌های خام جاساز شده بود کشف کردند.

کارشناسان مجموع ارزش ریالی کالای مکشوفه در این دو عملیات را ۲۰ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال برآورد کرده اند و در راستای این عملیات‌ها ۵ نفر متهم دستگیر و ۱۵ دستگاه خودرو که در امر قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفت توقیف شدند، پرونده‌های قضایی این دو عملیات تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز