کمبود ۱۲۰ نفری پزشک در مراکز بهداشت روستایی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۲:۴۳:۰۱
کد خبر: ۹۴۹۲۳۰
کمبود ۱۲۰ نفری پزشک در مراکز بهداشت روستایی آذربایجان‌غربی
وجود افزایش دسترسی روستاییان به پزشکان در سایه اجرای طرح تحول سلامت، گزارش‌های تحلیلی مربوط به بازدید‌های مستمر از مراکز بهداشتی آذربایجان‌غربی حاکی از آن است که ۱۲۰ نفر کمبود پزشک در مراکز روستایی استان وجود دارد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، گزارش تحلیلی مربوط به بازدیدهای مستمر از این مراکز بهداشتی طی روزهای اخیر و در سومین جلسه ستاد هماهنگی بیمه روستائی پزشک خانواده و نظام ارجاع ارایه شد.

این جلسه به منظور بررسی مشکلات مشاهده شده در پایش‌های مشترک به‌عمل آمده از مراکز بهداشت استان و ارائه گزارش عملکرد مالی و پرداخت‌های علی‌الحساب در سرفصل‌های پرسنلی و غیرپرسنلی بیمه روستایی تشکیل شده بود.

بر اساس این گزارش همکاری دو جانبه بیمه سلامت و معاونت بهداشتی استان در راستای حل مشکلات بیمه‌شدگان روستایی و مراکز بهداشتی و کارکنان آنان در این جلسه مورد تاکید قرار گرفته‌است.

علاوه بر کمبود ۱۲۰ نفری پزشک، تخصیص نیافتن به موقع منابع مالی جهت پرداخت به فعالان طرح از جمله مشکلات مراکز بهداشتی به شمار می‌رود.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز