خسارت ۳۸۰۰ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۵۰:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۳۶۸
خسارت ۳۸۰۰ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان غربی
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: حوادث طبیعی امسال سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، ابنیه‌های روستایی و بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، امیرعباس جعفری با بیان اینکه ۹۰ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، افزود: از این میزان بیش از سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های زیربنایی و مسکن است.

وی اضافه کرد: خسارت‌های به‌بار آمده در سال جاری ناشی از حوادث غیرمترقبه در مقایسه با سال گذشته ۶۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی مهم‌ترین حواث غیرمترقبه استان را سیل، تگرگ، سرمازدگی و صاعقه عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در اثر وقوع حوادث و بلایای طبیعی سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل امسال بیش از  ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار موجود در حوضه دریاچه ارومیه لایروبی شده‌است.

جعفری در خصوص مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهری استان نیز گفت: در بخش مقاوم‌سازی مساکن شهری و روستایی کارهای خوبی در سطح استان انجام و تاکنون ۳۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌ شده است.

وی تاکید کرد: براساس نقشه پهنه‌بندی زلزله، ۶۰ درصد از مناطق استان در محدوده خطرپذیری زمین‌لرزه قرار گرفته و ۲۷ روستا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز بر روی گسل قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر زلزله، سیلاب، تندباد، برف و تگرگ، رانش زمین، صاعقه و گرد و غبار از دیگر پدیده های طبیعی در استان به شمار می‌رود که به صورت سالانه به ویژه در فصل بهار همه آنها اتفاق می‌افتد.

جعفری پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: آموزش لازم و کافی در خصوص صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر زلزله از جمله مهمترین کاهش صدمات به شمار می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز