رییس اتاق بازرگانی ارومیه

بانکها در تحقق اهداف رونق تولید رشته های مزیت دار را حمایت نمایند

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۲:۴۹:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۹۰۰
هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار آذربایجان غربی به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی به ریاست محمدمهدی شهریاری استانداری استاندار و دبیری حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه و مدیران دستگاههای اجرایی و نمایندگان تشکلهای بخش خصوصی با دستور جلسه ارائه گزارش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارتباط با ردیف های ملی کمکهای فنی و اعتباری و سهم استان از تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 برای رونق تولید و اشتغال ، بررسی چگونگی تکمیل زیرساختهای گمرک نوردوز در منطقه آزاد ارس بعنوان راه ارتباطی کشور با اتحادیه اقتصادی اوراسیا،پیشنهادات اتاق ارومیه در خصوص درجه بندی،ارزش گذاری و برگشت ارز حاصل از صادرات سیب استان،واگذاری تسهیلات ارزان قیمت با بهره پایین به بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی،تحویل و نصب و ایجاد ایستگاه گاز در واحدهای مرغداری در موعد مقرر و طرح مشکلات مربوط به اتحادیه عینک فروشان توسط اتاق اصناف به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار گردید.

در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان، دستورات لازم جهت تسهیل رونق تولید و بهبود کسب و کار صادر شد.

حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی ارومیه در این جلسه با اشاره به رفع موانع کسب و کار گفت : در جلسه کارگروه اشتغال استان بحثی در صدور دسته چک برای فعالین اقتصادی مطرح گردید که پروسه استعلامات لازم جهت صدور مجدد چک بسیار زمان بر بوده که نیازمند بازبینی از طرف بانک مرکزی بوده تا برای تحقق اهداف رونق تولید ، بانک ها در مسیر حمایت از فعالیت های مزیت دار بر اساس نیاز مراحل مختلف زنجیره ارزش حرکت نمایند.

انتظار در ادامه با اشاره به تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و کشورهای اوراسیا گفت : تنها مرز زمینی کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد ارس و درب گمرکی نوردوز میباشد که باید زیرساخت های لازم جهت تخلیله و بارگیری،نیروی کار فنی و انبارهای ویژه کالا ایجاد گردد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر اهتمام دستگاه های اجرایی جهت رفع موانع تولید  و روانسازی روند سرمایه گذاری تصریح کرد: رونق تولید و به تبع آن بهبود وضعیت اشتغال در گرو رفع موانع از سوی دستگاه های اجرایی و همراهی با بخش خصوصی است.

محمدمهدی شهریاری در ادامه از بخش خصوصی خواست تا نسبت به احصا و اطلاع رسانی مشکلات تولید و صادرات جهت پیگیری های لازم از طریق متولیان استانی و ملی اهتمام بیشتری داشته باشند‌.

شهدی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر ضرورت حمایت سیستم بانکی از تولید تاکید نمود.

حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص ردیف های ملی کمک های فنی و اعتباری و سهم استان و نیز سهم استان از تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 برای رونق تولید و اشتغال گزارشی ارائه نمود.

در این جلسه بهنام تاج الدینی صادرکننده سیب در استان خواستار مساعدت لازم در بحث صادرات سیب  تا 650هزار تن سیب باقی مانده در سردخانه های استان به بازارهای هدف در سه ماه آینده از جمله عراق،افغانستان و کشورهای اوراسیا صادر گردد و با بخشنامه های مخل صادرات و بحث بازگشت ارز قطعا این امکان فراهم نخواهد شد.

رضا سواری رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه نیز در این جلسه خواستار مساعدت بیشتر اداره گاز استان جهت تامین سوخت مورد نیاز واحدهای دام و طیور در زمستان شده تا در تامین زنجیره غذایی استان خللی وارد نگردد.

نظر شما