جذب یک پنجم اعتبارات ستاد «بازآفرینی» استان در بوکان

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۸:۴۰:۴۸
کد خبر: ۹۶۲۵۱۶
جذب یک پنجم اعتبارات ستاد «بازآفرینی» استان در بوکان
سرپرست فرمانداری بوکان میزان اعتبارات جذب شده در قالب ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان را معادل یک پنجم کل اعتبارات استانی این ستاد اعلام کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان،گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بوکان حاشیه نشینی است که هم شهر بوکان و هم تعداد ۱۱ روستا درگیر این مشکل هستند که در قالب ستاد بازآفرینی در چند سال اخیر عملکرد و نتایج قابل قبولی حاصل شده و یک پنجم اعتبارات استانی را جذب کرده ایم؛ حل مشکلات این مناطق کماکان در اولویت قرار دارد و خدمات رسانی به این مناطق در دست اجرا است.

او در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه آب در سطح شهر و روستا افزود: جهت رفع مشکلات افت فشار و کمبود آب در بعضی از مناطق بوکان منبع ذخیره ۲۰۰۰ مترمکعبی به بهره برداری رسیده و خط انتقال آن در دست اقدام است و با اجرای این خط مشکل آب این مناطق حل می‌شود و خط دوم انتقال آب بوکان جهت تامین پایدار آب شرب شهری هم در حال اجرا است.

خسروپور تصریح کرد: در حوزه آب روستائی در چند ماه اخیر با پیگیری نماینده محترم مردم بوکان و مدیر عامل محترم و آبفای روستائی کلنگ زنی پروژه آبرسانی از منطقه ساروقامیش جهت تامین آب ۱۶۴ روستا انجام شد و در حال اجرا است و این پروژه از بزرگترین طرح‌های حوزه آب است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان اظهارداشت: در شهرستان بوکان تعداد ۱۷۵ روستا وجود دارد که از این تعداد برای ۵۷ روستا گازرسانی صورت گرفته و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر از این نعمت بهره‌مند هستند و تعداد ۳۱ روستا در حال گازرسانی و ۱۴ روستا در مرحله پیمان سپاری قرار دارند. بر همین اساس تا پایان سال ۹۹ تعداد ۱۰۲ روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

او در ادامه به حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: چندین طرح در این حوزه از جمله موزه، موزه مفاخر، توسعه مسجد جامع، سد خراسانه، طرح‌های بخش خصوصی و... در دست اجرا است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد تحول در حوزه گردشگری باشیم و در ایام دهه مبارک فجر دو طرح گردشگری بخش خصوصی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. در حوزه صنعت ۱۲۲ واحد فعال و ۳۳ واحد راکد داریم و در این ایام چندین طرح در حوزه صنعت از جمله گونی بافی، صابون سازی، اتاق کامیونت و... به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه به حوزه روستائی اشاره کرد و یادآور شد: ده‌ها طرح در مناطق روستائی در چند سال اخیر انجام شده و در همین ایام بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان پروژه در مناطق روستائی به بهره برداری رسید. وی سپس وضعیت جاده‌های بین شهری بوکان را تاسف آور خواند و گفت علیرغم کمبود شدید منابع مالی این پروژه‌ها فعال بوده البته روند کار به کندی انجام می‌شودٚ

«خسروپور» سپس به حوزه عمران شهری اشاره کرد و گفت: با همت شهرداری و شورای اسلامی و همکاری مسئولان و مجموعه مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام شده که خوشبختانه رضایت نسبی مردم را به همراه داشته و در چند ماه گذشته یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری به بهره برداری رسید و اقدامات گسترده‌ای در مناطق مختلف شهری در دست اجرا است.

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان مجموع اعتبارات پروژه‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف اعم از بهره برداری یا کلنگ زنی را بیش از ۸۴ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: علیرغم همه کمبود‌ها و مشکلات که مردم درگیر آن هستند و از این بابت شرمنده مردم هستیم، اما امروز با همدلی مجموعه مدیریت شهری تلاش می‌شود از همه ظرفیت‌های ممکن جهت حل مشکلات استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز