تشکیل۳۳۰ فقره پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۸

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۶:۰۹:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۸۴۸
تشکیل۳۳۰ فقره پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۸
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: پلیس امنیت اقتصادی به زودی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سرهنگ احسان غنی زاده رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی درنشست خبری با اصحاب رسانه  که درسالن جلسات پلیس آگاهی استان برگزارشد، افزود: باتوجه به لزوم برخورد با جرایم اقتصادی دراستان به زودی پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه درحوزه جرایم اقتصادی درسال جاری ۳۳۰فقره پرونده به ارزش ۵۹۱ میلیارد تومان تشکیل و ۳۹۷متهم مرد و ۱۰متهم زن بازداشت شده اند، تصریح کرد: دربحث زمین خواری نیز درسال جاری ۱۲۶فقره پرونده باارزش ریالی ۶۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بررسی و ۱۰۱زمین خواری دستگیر شده اند.

سرهنگ غنی زاده با بیان اینکه در سال جاری ۷فقره پرونده اختلاس با۲۰متهم به ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان بررسی شده است، اظهار کرد: دراین مدت ۱۸فقره احتکار به ارزش ریالی بالغ بر ۸۴میلیارد ریال بررسی و کارشناسی شده که منجربه بازداشت ۱۸نفر شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بااشاره به اینکه درسال جاری ۷۸۳۳سارق درسطح استان دستگیر شده است، تصریح کرد: ارزش اموال مکشوفه مسروقه ۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ارزش ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده متاسفانه افزایش قابل ملاحظه را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، وی بااشاره به اینکه درسال جاری تعداد ۲۰۰باند سرقت در سطح استان متلاشی شده است، اظهار کرد: در این باند ها تعداد ۶۳۰نفر فعالیت داشته و به ۱۶۹۳مورد سرقت نیز اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: درسال جاری در سطح استان ۲۰۴مالخر دستگیر و۱۱۷ واحد صنفی پلمپ شده اند.

وی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی رتبه هجدهم کشوری را از حیث فراوانی وقوع جرم و رتبه ۳۲کشوری از حیث نرخ جرم نسبت به جمعیت دارد، یاد آور شد: با توجه به مشکلات بیکاری و فقر و مرزی بودن، آذربایجان غربی جز امن ترین استان های کشوراز لحاظ جرم وسرقت است.

سرهنگ غنی زاده افزود: درحوزه مبارزه با قاچاق کالا وارز نیز درسال جاری ۱۹۴۸ عملیات منجر به کشف صورت گرفته که دراین عملیات ها ۲۰۱۰نفر دستگیر و ۹۹میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان سرقت مسلحانه وآدم ربایی در استان نزدیک به صفراست، گفت: درحوزه جرایم جنایی استان با وجود ۲ کیلومتر مرز مشترک با کاهش ۱۲درصدی قتل، ۹۲درصدی سرقت مسلحانه و۴۰درصدی آدم ربایی جز امن ترین استان ها درکشوراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز