مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:

۶۵۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۳:۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۱
۶۵۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خواستار تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش برنا؛ احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر صبح دوشنبه در نشست قرارگاه فرهنگی و تربیتی استان بوشهر اظهار داشت: شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

او توجه به آموزش‌های فرهنگی خانواده‌ها را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و بیان کرد: کانون‌های تربیتی نقشی مهمی در این زمینه دارند و اقدامات مثبت خوبی برای توانمندسازی فرهنگی این خانواده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در صورت غفلت با چالش‌های وسیع فرهنگی، اجتماعی و اتلاف منابع انسانی مواجه شویم که در دراز مدت نمی‌تواند تأمین کننده نیازهای جامعه باشد.

او خاطرنشان کرد: تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی مورد نیاز جامعه و به خصوص در سنین زیر ۱۸ سال سبب می‌شود که زمینه پیشگیری و مراقبت، زمینه توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان برای ورود به جامعه فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در این مسیر نیاز است که در کنار استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، از توان نیروهای مردمی و به خصوص گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد غیرسیاسی نیز استفاده شود.

لطفی گفت: ساختار مدرنیته، مخاطرات خاصی نیز با خود همراه دارد که بیشترین تأثیر آن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بر جای می‌گذارد که برای کاهش این مخاطرات نیاز است شناسایی و مدیریت به هنگامی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و تأثیر مستقیم بر آموزش و پرورش دانش آموزان، اظهار داشت: انتشار ویروس کرونا، سبب روی آوردن دانش آموزان به آموزش برخط با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تبلت و گوشی همراه شده که در کنار فواید وسیع آن خالی از آسیب نیز نمی‌باشد.

او افزود: ورود دانش آموزان به شبکه‌های اجتماعی اجتناب ناپذیر است اما نیاز است که با شناسایی مخاطرات حضور دانش آموزان در این شبکه‌ها، با آموزش‌های کاربردی معضلات و چالش‌های موجود نیز به دانش آموزان با زبانی ساده گفته شود تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز