مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

بیش از ده هزار مجرم سابقه دار در کرمانشاه دارای پروفایل ژنتیکی هستند

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۱۷۷۵
بیش از ده هزار مجرم سابقه دار در کرمانشاه دارای پروفایل ژنتیکی هستند
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از مجرمان سابقه دار در استان کرمانشاه دارای پروفایل ژنتیکی هستند.

به گزارش برنا؛ سلیم خانی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک در کرمانشاه از سال ۱۳۹۶ تا کنون اشاره و گفت: هر ساله بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از مجرمان سابقه دار نمونه برداری ژنتیکی صورت می‌گیرد و برای آنها در بانک اطلاعات ژنتیک این سازمان فایل ژنتیکی تشکیل می‌شود.

او با اشاره به ۲۵ هزار و ۷۴۳ مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی کرمانشاه طی سال گذشته، افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۱۵ مورد با ادعای نزاع و هشت هزار و ۹۹ مورد با ادعای تصادف به پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته ۶۰۴ مورد مصدوم ناشی از حوادث کار، ۳۹ مورد فوت ناشی از حوادث کار، ۴۴۶ مورد فوت ناشی از تصادفات، ۲۲ مورد فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن، ۶۳ مورد فوت ناشی از سوختگی، ۳۷ مورد فوت ناشی از غرق شدگی و ۱۸ مورد فوت ناشی از برق گرفتگی در این استان رخ داده است.

خانی با بیان اینکه پزشکی قانونی به عنوان بازوی مهم قوه قضائیه در رسیدگی دقیق به پرونده‌های قضائی است، بیان کرد: بیش از یک سوم پرونده‌های ورودی به دستگاه قوه قضائیه نیاز به نظر پزشکی قانونی دارند.

او اضافه کرد: در این پرونده‌ها بیش از ۹۹ درصد از بررسی‌ها و نظرات ارجاع شده به قوه قضائیه مورد تأیید آنها قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کاهش اطاله دادرسی، افزود: دادپزشکان سازمان پزشکی قانونی این استان در ۲ حوزه معاینات و ساماندهی فوت شدگان به مرگ طبیعی در آرامستان‌ها و معاینه مصدومین ناشی از تروما در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه مستقر هستند.

به گفته وی، مرکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه به عنوان یکی از مراکز قطبی کشور علاوه بر بحث معاینات سرپایی و معاینات اجساد، در بحث آموزش و آزمایشات ژنتیک فعالیت جدی دارد.

خانی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه، گفت: در این سفر مجوز ساخت ۲ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل ذهاب و جوانرود اخذ شده و ساخت آنها طی چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز