دکتر خسروپناه خبر داد

ایجاد طرح گفت وگو و نوشتاری حکمرانی پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۹۷۳۱
ایجاد طرح گفت وگو و نوشتاری حکمرانی پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا طرح گفت و گو و نوشتاری حکمرانی پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی را با کمک اساتید ایجاد و عملیاتی کردیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در نشست با اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی و هنر، معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا طرح گفت و گو و نوشتاری حکمرانی پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی را با کمک اساتید ایجاد و عملیاتی کردیم. طرح حکمرانی پساکرونای دانشگاه آزاد اسلامی دارای چهل بسته تحقیقاتی در موضوعات مختلف است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در آئین داوری آثار شرکت کنندگان مسابقه طراحی سردرب های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که با محوریت سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقه طراحی سردرب های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با نام و نشان شهید حاج قاسم سلیمانی کاری جهادی قلمداد می شود.

وی افزود: نمادها به اندازه ای مهم هستند که جامعه شناسی نمادها در دنیا برقرار است و یک رشته مهم دانشگاهی به شمار می آید.

 

دکتر خسروپناه با تأکید بر این موضوع که نماد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان باید براساس شخصیت والای حاج قاسم سلیمانی و علم و فرهنگ کرمان طراحی شود، گفت: عقبه و تاریخچه همه نمادها باید برای مردم قابل فهم باشد و مکتب آن نمادسازی به خوبی هویدا باشد و تأثیر خود را بر ساختارسازی برجای بگذارد.

پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت اظهار داشت: هر نمادی باید با محتوای مورد مطالعه و مورد استفاده آن سنخیت داشته باشد تا بیشترین اثرگذاری را بر مخاطبان قرار دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که مکتب شهید سلیمانی در دل مکتب امام خمینی(ره) جا دارد، اظهار داشت: مکتب امام خمینی(ره) به صورت کلان است و یکی از اصول این مکتب مقاومت و ایثار است که شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی آن را عملیاتی کرد.

 

وی افزود: اصول جهاد، دفاع، مردم داری و محبت در سیره عملی شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی نمایش داده می شد که این موضوعات نشان دهنده تفکر عمیق سیره زندگی این شهید بزرگوار است.

دکتر خسروپناه با تأکید بر اینکه در میدان جنگ و نبرد ذره ای خوف و تردید در دل این مرد خدا نفوذ نمی کرد، گفت: اما همین شهید بزرگوار در مقابل مردم و به خصوص خانواده و فرزندان شهدا بسیار خاکی و مهربان بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سیره عملی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی نتیجه انس گرفتن با مکتب مقاومت است که به صورت محسوسی با خشونت و جنگ افروزی فاصله دارد.

پژوهشگر و مدرس فلسفه ادامه داد: معرفت زایی شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از منش های اساسی وی بود و طراحان نمادهای مکتب این شهید بزرگوار باید به خوبی سیره ایشان را به مرحله تجلی و ظهور برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز