دکتر امید:

مراکز علمی کاربردی تنها بر اساس ماموریت خود دانشجو جذب خواهند کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۵:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۱۰۰۲
مراکز علمی کاربردی تنها بر اساس ماموریت خود دانشجو جذب خواهند کرد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکزی که در رشته‌های غیر مرتبط دانشجو جذب می‌کردند، دیگر مجاز به پذیرش دانشجوی غیر مرتبط نیستند.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: مأموریت مرکز علمی کاربردی مشخص شده است؛ از این رو دانشگاه و مراکز فقط باید در چارچوب مأموریت خود دانشجو پذیرش کنند.

وی افزود: تعداد مراکز این دانشگاه از سال ۱۳۸۴ تا کنون رشد چشمگیری داشته است، ولی با کاهش روند رشد جمعیت در کشور، دانشگاه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ساماندهی شده است، مراکزی که در رشته‌های غیر مرتبط دانشجو جذب می‌کردند، دیگر مجاز به پذیرش دانشجوی غیر مرتبط نیستند و باید در رشته‌های خود دانشجو پذیرش کنند.

امید اظهار کرد: عدم پرداختن به کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از آفت‌های مراکز علمی کاربردی در کشور است. از زمان شکل گیری این دانشگاه بالغ بر یک هزار و ۵۰ مرکز جهت توسعه کیفی ایجاد شد که به علت غیر همگن بودن در فعالیت و رشته، تعدادی از مراکز حذف شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی جهت ایجاد مراکز نوآوری خبر داد و گفت: این تسهیلات جهت تجهیز و اداره محصولاتی که ارائه می‌دهند است و مراکز نوآوری که مقدمه مراکز رشد هستند خود می‌توانند با افراد شاغل در شرکت، مدرسین، دانشجویان و... شرکتی ایجاد کنند تا با حمایت و آموزش جهت مدیریت کسب و کار برای شرکت‌ها گام بردارند.

امید با بیان اینکه برگزاری استارت آپ در زمینه‌های مختلف را جهت حفظ کیفیت برای دانش آموختگان را مؤثر دانست خاطرنشان کرد: استفاده از محیط کار برای آموزش را نباید از دست بدهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز