مطهری پور خبر داد

سفر‌های زیارتی ارزان قیمت دانشجویی راه اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۴:۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۴۸۹۷
سفر‌های زیارتی ارزان قیمت دانشجویی راه اندازی می‌شود
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از راه اندازی سفرهای زیارتی ارزان قیمت ویژه دانشجویان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، روز گذشته جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، آقای آشتیانی، مدیر موسسه زیارتی-گردشگری ثامن الائمه (ع)، محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد و محمود موسوی، مدیر عامل موسسه بیمه تعاون سپاه، جهت بررسی راهکار‌های مشترک برای انجام فعالیت‌های فرهنگی-رفاهی ویژه زائرین دانشگاهی در دفتر این موسسه برگزار شد.

در ابتدا، حجت الاسلام مطهری پور، ضمن بیان گزارش مختصری از فعالیت‌های ستاد از زمان تاسیس تاکنون، با اشاره به اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی و عتبات عالیات، به بیان اهداف فرهنگی و اجرایی مجموعه ستاد پرداخت.

مطهری پور ادامه داد:در جلساتی که با مسئولین سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا و بعثه مقام معظم رهبری داشتیم، اعزام زائرین دانشگاهی در قالب سفر‌های ارزان قیمت را پیشنهاد دادیم و انصافا این مجموعه‌ها با تمام محدودیت‌هایی که داشتند خدمات خوبی در این مدت به زائرین دانشگاهی ارائه دادند، اما ما به دنبال شناسایی ظرفیت‌های جدیدی هستیم که با رعایت شان زائرین و با حداقل قیمت، اعزام‌ها صورت گیرد تا دانشجویانی که بضاعت مالی هم ندارند بتوانند از این امکانات استفاده کرده و به مشاهد مشرفه اعزام شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:گروهی از زائرین دانشگاهی و عمدتا اساتید دانشگاه ها، سفر‌های مختلف داخلی و خارجی رفته اند، اما مجموعه ستاد را برای زیارت انتخاب می‌کنند و هم سنخ بودن گروه‌های ما برای آن‌ها جذابیت دارد. ما مخاطبین خاص داریم که مطالبه گر هستند و امیدواریم با بهره گیری از امکانات مجموعه شما بتوانیم خدمات مطلوبی به دانشگاهیان ارائه دهیم.

در ادامه محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد گفت:با توجه به رسالت فرهنگی-مذهبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بحث اسلامی کردن فضای دانشگاه ها، بحث زیارت دانشجویی، سالیانی است که به مجموعه ما سپرده شده است. مدت زمان مدیدی در عمره فعال بودیم، اما خلا زیارت عتبات احساس شد و با راه اندازی عتبات دانشگاهیان و در ادامه این مسیر معنوی، در زیارت سوریه هم فعال شدیم.

مسلمی گفت:با توجه به افزایش قیمت دلار و هزینه‌ها دنبال این هستیم که بسته‌های خاص زیارت دانشجویی در قالب سفر‌های اردویی ایجاد کنیم و تحت پوشش سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با قیمت حداقلی، دانشگاهیان را به سفر‌های زیارتی اعزام کنیم.

وی ادامه داد:مجموعه ستاد، سفر زیارتی مشهد را در قالب اردوی از بهشت تا بهشت ویژه عمره گزاران دانشجو و زیارت اولی‌ها را قبلا برگزار نموده و هدفمان این است که این سفر‌ها با حداقل هزینه برای دیگر دانشجویان نیز برگزار گردد و در این راه بتوانیم با همکاری مجموعه ثامن از خدمات زمینی، ریلی، طبخ غذا، اسکان و ... در اعزام زائرین دانشگاهی به سوریه، مشهد و سفر اربعین نیز بهره‌مند شویم.

 آشتیانی، مدیر موسسه زیارتی-گردشگری ثامن الائمه (ع) در ادامه گفت: موسسه زیارتی- گردشگری ثامن الائمه (ع) سی سال است که در عرصه عمره، عتبات، سوریه، مشهد، قم و برگزاری تور‌های زیارتی_سیاحتی داخل و خارج از کشور، مجموعه خدماتی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

آشتیانی گفت:مجموعه ثامن سعی نموده تا خدمات شایسته‌ای که در خور شان زائرین باشد با تسهیلات اعتباری قرض الحسنه توسط بانک‌های عامل به آن‌ها ارائه دهد. بخشی از خدماتمان نیز در حوزه سیاحتی در نقاط مختلف کشور است و در خدمت رسانی به دانشگاهیان نیز آماده ایم.

مدیر موسسه زیارتی-گردشگری ثامن الائمه افزود: ما آمادگی این را داریم که در اجرای سفر‌های زیارتی عتبات و سوریه با هماهنگی با سازمان حج و مجموعه‌های مرتبط با ستاد همکاری داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد که همکاری بین دو مجموعه ادامه پیدا نموده و بتوانیم به قشر دانشگاهی کشور خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز