بایدها و نبایدهای برگزاری کنکور ۹۹

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۵:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۷۶۹۴
عدم برگزاری یا تعویق کنکور، باعث لطمه به داوطلبان پسر، که مشمول خدمت سربازی اند خواهد شد و برگزاری آن باعث افزایش نگرانی داوطلبان و خانواده هایشان از بابت ابتلا به ویروس کرونا می شود

برگزاری ، تعویق و یا عدم برگزاری آزمون های سراسری تمامی مقاطع دانشگاهی ، این روزها بعنوان بحث داغ رسانه ها، نمایندگان مجلس و اکثر کسانی است که سلامتی فرزندان این مرز و بوم برایشان ارزشمند است.

این اصل که سلامتی بر همه چیز ارجح است ، شکی در آن نیست اما تبعات برگزاری و عدم برگزاری کنکور بر روی آینده کنکور دهندگان چه خواهد بود نیز موضوعی است که بایستی بصورت جدی مدنظر قرارگیرد. برگزار نشدن کنکور ، مطمئن ترین و سهل الوصول ترین راهی است که در این شرایط ویژه می توان آن را انتخاب کرد. اما تبعات این تصمیم برای آن عده از داوطلبان پسر که در شرف اعزام به خدمت مقدس سربازی هستند ، لطمه جبران ناپذیری بر آینده تحصیلی و احتمالا شغلی آنان خواهد داشت. آنان یک سال تمام درس خوانده اند و خود را برای مبارزه سخت علمی در یک عرصه کشوری آماده کرده اند تا خودی نشان دهند و با استناد به آیه شریفه " السابقون ، السابقون، اولئک المقربون " قوی سبقت را از همسن و سالان خویش بربایند و تحصیلات خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند اما تعویق یا لغو کنکور، آنان را مجاب خواهد کرد تا عازم خدمت مقدس سربازی شده و قطعا مشغله های سربازی اجازه مطالعه برای کنکور سال بعد را نیز به این عزیزان نخواهد داد.

البته برای آن عده از داوطلبان غیر مشمول و داوطلبان دختر نیز ، تعویق یا عدم برگزاری کنکور ، باعث فرسایشی شدن مطالعه برای شرکت در کنکور شده و معمولا هر چه زمان انتظار برای آزمون های سراسری بیشتر شود، انگیزه آزمون دهنده نیز کمتر شده و حس رقابت را در آنان از بین می برد.

البته در آن سوی ماجرا نیز، هم خود داوطلبان و هم خانواده های آنان نگران سلامتی شان و عدم ابتلا به ویروس منحوس کرونا هستند که این موضوع نیز حق همه شرکت کنندگان در آزمون های سراسری است.

بنظر میرسد انتخاب یک تصمیم قطعی برای برگزاری کنکور در یک زمان مناسب با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی کاملا منطقی بوده و می توان با این تصمیم آینده علمی این جوانان عزیز و شریف را تضمین کرد.

سیدفاضل بلاغی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز