غلامی:

هیچ محدودیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۳۱۳۵
هیچ محدودیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر دانشگاهی می‌تواند از اساتید بازنشسته خودش یا دانشگاه‌های دیگر استفاده کند؛ بنابراین هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه بکارگیری اساتید بازنشسته و پیشکسوت در دانشگاه‌ها برای تدریس، گفت: از نظر آئین‌نامه‌ای استفاده از اساتید بازنشسته دانشگاه‌های دولتی در تدریس، تحقیق و راهنمایی دانشجو منعی ندارد و نظر دانشگاه‌ها مهم است.

وزیر علوم اظهار کرد: هر دانشگاهی می‌تواند از اساتید بازنشسته خودش یا دانشگاه‌های دیگر استفاده کند تنها محدودیتی که وجود دارد سقف حداکثر ۱۰ واحد است؛ لذا هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد.

غلامی درباره انتقادات مطرح شده به ایجاد مانع برای جذب اساتید جوان، مطرح کرد: به کارگیری اساتید بازنشسته مانع جذب اساتید جوان نیست و استفاده از اساتید بازنشسته در حد نیاز است.

وی ادامه داد: در رابطه با اساتید تمام وقت به دانشگاه‌ها امتیاز و مجوز جذب می‌دهیم و اساتید پاره وقت و حق التدریسی که به این شکل از اساتید پیش کسوت حضور پیدا می‌کنند جزو امتیازات و شرایط دانشگاه‌ها برای گرفتن مجوز رشته و پذیرش دانشجو به حساب نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دانشگاه‌های غیردولتی تا حدودی محدودیت‌هایی در این مسئله لحاظ می‌شود، ولی در دانشگاه‌های دولتی محدودیتی وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز