عاملی:

تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌های کنکور از سوی شورا تاثیر ملی دارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۳۱۴۷
تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌های کنکور از سوی شورا تاثیر ملی دارد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیر ملی دارد؛ چرا که در حال حاضر ذهنیت داوطلبان مخدوش شده و احساس تبعیض دارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، جلسه ۳۴۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بررسی موضوع سهمیه بومی‌گزینی کنکور سراسری برگزار شد.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار داشت: تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیر ملی دارد چرا که در حال حاضر ذهنیت داوطلبین مخدوش شده و احساس تبعیض دارند.

وی افزود: در گذشته تصمیمات مرتبط به کنکور به صورت یکپارچه اتخاذ نشده و مرحله به مرحله و با توجه به شرایط و در مقطع‌های مختلف اتخاذ شده است که بعضی از این تصمیمات برای دوره خاص بوده و قرار بوده بعداً مورد بررسی مجدد قرار گیرد که این اتفاق نیافتاده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بومی‌گزینی همبستگی ملی را تحت تاثیر قرار داده، گفت: اهداف مورد نظر یعنی تناسب دانش با ظرفیت‌های محل، زندگی در جمع خانواده، حل مشکل خوابگاه به دلیل جابجائی داخل استان تأمین نشده است لذا پیشنهاد حذف سهمیه بومی‌گزینی پیشنهاد خوبی است.

وی تأکید کرد: البته ضرورت دارد برای پذیرش بانوان در محل زندگی خود تبصره‌ای در نظر گرفته شود که امکان جابجائی را فراهم کند.

عاملی افزود: واقعیت این است که سهمیه بومی‌گزینی چرخش استعداد‌ها را هم دچار مشکل کرده است چرا که در بعضی از استان‌ها، ۹۴ درصد دانشجویان دانشگاه‌های استان از جمعت خود استان جذب شده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: کمیته ۳ نفره متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان سنجش و دبیرخانه شورا لایحه پیشنهادی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی با اولویت آن بخشی که مربوط به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بررسی و جمع‌بندی نهایی را به شورا ارائه دهند و همچنین تجربه کشور‌های جهان نیز در مورد اعمال سهمیه‌ها بررسی شود.

وی تصریح کرد: این گزارش در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارائه و تصمیم‌گیری می‌شود و بعد از جمع‌بندی کلی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز