تصویب الگوی ارزیابی مؤسسه‌های اطلاعات علمی

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۳۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۴۸۸۳
تصویب الگوی ارزیابی مؤسسه‌های اطلاعات علمی
«الگوی ارزیابی مؤسسه‌های اطلاعات علمی» در دوازدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای این شورا در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در ابتدای این جلسه دکتر غلامی با تشکر از زحمات دکتر زکایی در دوره تصدی ریاست مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، برای دکتر منتظر در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.
پس از آن موضوع ارزیابی«مؤسسه‌های خدمات اطلاعاتی» در جلسه طرح و توضیح داده شد؛ مطابق تقسیم بندی های جهانی و به‌ویژه یونسکو، این نوع مؤسسات جزء نهادهای «خدمات علمی و فنی (Scientific & Technical Services-STS-)» محسوب می‌شوند و به همین دلیل لازم است آنها را با نظام حقوقی جدیدی تعریف و با شاخص‌های مناسبی ارزیابی کرد.
در ادامه الگوی طراحی شده بر اساس مطالعات بین‌المللی، تجربه ملی و دیدگاه‌های صاحب‌نظران مطرح و پس از بحث و بررسی اعضاء به تصویب رسید.
گفتنی است الگوی تصویب شده به معرض نظر بیش از یک‌صد نفر از متخصصان علم دانش‌شناسی و فناوری اطلاعات رسیده و در جلسه‌ای حضوری در پردیس صدرای دانشگاه صنعتی شیراز به بحث و بررسی منتخبی از صاحب‌نظران ملی قرار داده شده است و حاصل آن در این جلسه به تصویب رسید.

 

نظر شما