به اسم کنکور و به رسم انتقام از دولت، با روح و روان فرزندان ایران بازی نکنید

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۶۶۵۴
جنجال سازی برای برگزاری کنکور این روزها بیش از آنکه موجب آرامش جامعه را فراهم آورد باعث تشویش داوطلبان کنکور شده است، در این میان آیا بهتر نیست دعواهای جناحی و گاها شخصی که بعضا بوی مادی و اقتصادی و البته انتقام گیری از دولت نیز می دهد را سر معصوم ترین و پاک ترین جوانان کشور عزیزمان خالی نکنیم.

شاید به صراحت بتوان گفت، بحث داغ این روزهای نمایندگان مجلس، رسانه ها و  فضای مجازی برگزاری یا عدم برگزاری کنکور، به علت شیوع ویروس کرونا است.

مخالفان برگزاری، از پیک مجدد این بیماری گفته و کنکور را مزید بر علت شیوع دانسته، خطر ابتلا کنکور دهندگان را یادآور می شوند. به نظر آنان برگزاری کنکور می تواند خطر آفرین باشد بعضی از نمایندگان مجلس، در اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور شک داشته و خواستار تعویق زمان کنکور به یک زمان امن هستند.

اما از سوی دیگر، موافقان برگزاری و عدم تعویق کنکور، دلیل های خاص خود را دارند. عمده دلیل آنان عدم اطلاع دقیق از زمان فروکش کردن این بیماری است که در خوشبینانه ترین حالت، بیماری کرونا تا آخر سال با ما خواهد بود و رفته رفته چون به فصول سرد سال نزدیک می شویم، قدرت انتقال و ابتلا و کشندگی آن بیشتر شده و کنترل آن از دست خارج خواهد شد. ضمن اینکه تعویق کنکور باعث می شود سال آینده دو برابر متقاضی برای ظرفیت ثابت دانشگاه ها وجود داشته باشد و حق بسیاری از جوانانی که امسال می توانند در دانشگاه ها جذب شوند از بین برود.

البته موافقان کنکور دلایل دیگری اعم از مشکل نظام وظیفه و اعزام به خدمت داوطلبان پسر را نیز مطرح می کنند که در صورت عدم برگزاری کنکور تا مهر ماه، اکثر داوطلبان پسر بایستی عازم خدمت مقدس سربازی شده و از درس و تحصیل فارغ شوند که در این صورت امکان مطالعه و مرور آموخته های قبلی به علت مشغله سربازی از آنان سلب خواهد شد.

اما مسئله مهم در این بین، بازی بد با روح و روان فرزندانمان است که یک سال تمام ، برنامه ریزی های لازم را برای شرکت در کنکور انجام داده و آموخته های خود را مرور کرده اند تا در یک ماراتن سخت و نفس گیر، برنده میدان شده، در یک رشته پرطرفدار و آینده دار از یک دانشگاه معتبر قبول شده، آینده شغلی و اجتماعی خود را تضمین کنند.

آیا بهتر نیست مجادله های جناحی و گاها شخصی که بعضا بوی مادی و اقتصادی و البته انتقام گیری از دولت نیز می دهد را سر معصوم ترین و پاک ترین جوانان کشور عزیزمان خالی نکنیم. بیایید منصف باشیم و خود را جای آن پدری قرار دهیم که یک سالی است با نداری، انواع کتب آموزشی و آزمون های مجازی را به همراه معلمین خصوصی برای فرزندش فراهم کرده و میلیونها تومان خرج کرده تا بلکه آینده فرزند را زیبا ترسیم کند و در این وانفسای اجتماعی و اقتصادی، دردانه اش مشکل شغل و معاش نداشته باشد، اما با یک تصمیم اشتباه همه زحمات پدران سرزمینمان را به باد خواهیم داد.

آقایان بیائید منصف باشیم.

نظر شما
نظرات
محب
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
اینو به امثال نادری نماینده مجلس بگید، که جیبش پره
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز