دکتر منصوره السادات صادقی:

ارسال بسته‌های آموزشی افزایش تاب‌آوری در مقابل کرونا به دانشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۴:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۶۶۷۰
ارسال بسته‌های آموزشی افزایش تاب‌آوری در مقابل کرونا به دانشگاه‌ها
مدیرکل دفتر سلامت و مشاوره ساز مان امور دانشجویان گفت: در کنار اقدامات بهداشتی و مشاوره ای که تاکنون در خصوص مدیریت بحران کرونا انجام شده است؛ به‌زودی بسته های افزایش تاب آوری و نشاط به دانشگاه‌ها ارسال می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصوره السادات صادقی در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها گفت: در نظرسنجی که از همیاران سلامت روان و بهداشت انجام گردید مشخص شد دانشجویان بیشتر نگران سلامت خانواده خود هستند، لذا ارائه مشاوره به دانشجویان در این زمینه، و محتواهای آموزشی افزایش تاب آوری و مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در مقابل کرونا تدوین و به دانشگاه‌ها ارسال می شود تا در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.
وی از اهتمام معاونان دانشجویی دانشگاه ها برای ارائه مشاوره ها و کارگاه های افزایش سلامت روانی اجتماعی برخط به دانشجویان تشکر و خواستار استمرار حمایت‌ها از مراکز مشاوره و بهداشت شد.
دکتر صادقی با اشاره به استقبال گسترده از کمپین دانشجویی در خانه بمانیم از برگزاری پویش خدا قوت به دانشجو در ایام امتحانات و من ماسک می زنم توسط مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها خبر داد.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت ساز مان امور دانشجویان گفت: از پانزدهم شهریورماه غربالگری سلامت دانشجویان به صورت مجازی انجام می‌شود و مشارکت و حمایت معاونان دانشجویی و آموزشی در این طرح بزرگ ضروری است.


*اعلام شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی شیوه آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های کشور را در ایام کرونا و ترم پیش رو اعلام کرد.
دکتر عبدالحمید علیزاده نیز در این گردهمایی که با حضور وزیر علوم و به شیوه مجازی برگزار شد گفت: باید دستاوردهای کشور در جذب دانشجوی خارجی را حفظ و ارتقاء دهیم.
وی افزود: تحصیل دانشجوی خارجی در یک کشور در پنچ مرحله جذب، پذیرش، پشتیبانی، آموزش و فارغ التحصیلی اتفاق می افتد که مرحله پشتیبانی رفاهی و کنسولی بسیار مهم است.
دکتر علیزاده اظهار داشت: هم اکنون با کشورهای رقیب خود در جذب دانشجویان بین المللی با فاصله کمی در حال رقابت هستیم و اگر بتوانیم ترکیه را پشت سر بگذاریم به جایگاه اصلی خود در منطقه دست پیدا می کنیم.
وی افزود: امروزه با مصر، امارات متحده عربی و مالزی در جذب دانشجوی بین المللی در رقابت تنگاتنگ هستیم و باید این شرایط را حفظ و تقویت کنیم.
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد: معاونان دانشجویی در کمیسیون های موارد خاص، مسایل دانشجویان بین المللی را به صورت ویژه و با نگاه حمایتی بررسی کنند.
دکتر علیزاده در خصوص شیوه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو گفت: دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند با رعایت ضوابط پذیرش بشوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت آموزش حضوری ببینند.
وی افزود: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها آموزش می بینند.
دکتر علیزاده گفت: دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که در اسفندماه ایران را ترک کردند اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می بینند.
وی گفت: آن دسته از دانشجویان بین المللی که باید در محل تحصیل حضور داشته باشند با رعایت موازین بهداشتی در هنگام ورود به کشور و سایر کنترل ها به صورت محدود پذیرش می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: شیوه آموزش برای مابقی دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر در کشور حضور دارند نیز همانند سایر دانشجویان کشور خواهد بود

*افزایش اختیارات کمیسیون‌های موارد خاص استانی

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه افزایش اختیارات کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاهی و استانی بازنگری و تدوین شده و در مرحله تایید وزارت علوم است.
دکتر جاماسب نوزری در ادامه این گردهمایی گفت: مصوبات کمیسیون موارد خاص مرکزی در بهمن ماه هم اکنون نیز نافذ است و دانشجویانی که پرونده آنها قبلاً در شورا مطرح شده بود و مصوبه دارد می توانند ازرساله یا پایان نامه خود دفاع کنند.
وی با تاکید بر استفاده از سامانه های برخط گفت: از اسفندماه گذشته تا کنون ۷۳ هزار درخواست در سامانه سجاد ثبت شده است.
وی تاکید کرد: تقویت سامانه های برخط با همکاری دانشگاه‌ها می تواند ترددهای حضوری را به حداقل برساند که در شرایط امروز نیاز اصلی کشور برای سلامت جامعه است.استفاده از سامانه سجاد می بایست در اولویت دانشگاه ها باشد.
دکتر نوزری درخصوص تشکیل شوراهای انضباطی در شرایط کرونا گفت: شوراهای انضباطی به پرونده های انضباطی رسیدگی نمایند و با موافقت کتبی دانشجو امکان حضور مجازی دانشجو در جلسه شورای انضباطی وجود دارد ولی باید صورتجلسه کتبی تنظیم و به دبیرخانه مرکزی ارسال شود.
دکتر نوزری با اشاره به موافقت دانشگاه‌های مبدا با ۶۵۰۰ درخواست میهمانی و انتقال گفت: توصیه می شود دانشگاه‌های مقصد نیز با این درخواست ها موافقت کنند تا به سلامتی دانشجویان در ایام کرونا کمک کنیم. همچنین سامانه مهمانی دروس عملی نیز از ۶مرداد به کار کرده که دانشجویان ده روز وقت دارند ثبت نام کنند.

 

نظر شما