دکتر طهماسب کاظمی:

۵ فاکتور مهم انتخاب رشته صحیح برای دوره پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۴:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۳۴۹
۵ فاکتور مهم انتخاب رشته صحیح برای دوره پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت پذیرش بدون کنکور این دانشگاه را در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در همه زیر نظام‌ها از پنجم مردادماه آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو سامانه در کشور برای ثبت نام داوطلبان فعال شده که یکی از آنها سامانه سازمان سنجش آموزش کشور است که داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی در آن ثبت نام می‌کنند و سامانه دیگر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

لزوم درج نوع و معدل دیپلم در فرم ثبت‌نام

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه داوطلبان متقاضی تحصیل در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه آزاد (بدون کنکور) تا دوم شهریور فرصت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه http://azmoon.org اقدام کنند، افزود: لازم است داوطلبان نوع دیپلم و معدل کتبی دیپلم خود را به صورت صحیح در فرم ثبت نام ذکر کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی بوده و یا فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در فرم ثبت نام ذکر کنند.

زمان اعلام نتایج دوره‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی / آغاز کلاس‌ها از ۱۵ شهریور

کاظمی ادامه داد: قرار بر این است که قبل از اعلام نتیجه کنکور سراسری، نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی اعلام شود و از ۱۵ شهریور افراد در سر کلاس‌ها حاضر شوند. دانشجویان در صورت پذیرش در دوره‌های روزانه در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند نسبت به تسویه با دانشگاه اقدام کرده و برای ثبت نام در دوره روزانه اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در ۴ مقطع

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع حدود ۹۸۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد که در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۹۵ هزار، مقطع کاردانی پیوسته ۲۱۰ هزار کارشناسی پیوسته ۳۷۰ هزار، کارشناسی ناپیوسته ۲۲۰ هزار صندلی وجود دارد. این بدین معنی است که شبکه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تا اقصی نقاط کشور گسترده شده و اقدام به تربیت نیروی متخصص هر منطقه در کشور و متناسب با نیازها و اقتضائات ملی و منطقه‌ای می‌کند.

وی بیان کرد: این ظرفیت به پایداری جمعیت در مناطق مختلف کشور، پیشرفت متوازن و عادلانه آموزش عالی و به تبع آن پیشرفت درون زا و متوازن هر منطقه متناسب با شرایط هر منطقه در کشور کمک خواهد کرد.

داوطلبان از امکانات واحدهای دانشگاهی محل سکونت خود مطلع شوند

کاظمی با بیان این مطلب که ظرفیت پذیرش بدون آزمون نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نکرده است، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود از امکانات، زیرساخت‌ها، اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی منطقه خود مطلع شده و در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهترین دانشگاه منطقه خود را انتخاب کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ضمن بیان این مطلب که در صورت بررسی دقیق ظرفیت‌ها، امکانات، زیرساخت‌ها و سوابق اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی در هر منطقه، داوطلبان قطعاً دانشگاه آزاد اسلامی را برای تحصیل انتخاب خواهند کرد، اظهار کرد: چرا که این دانشگاه در اکثر مناطق دارای وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های دولتی است و درس خواندن در این محیط‌ها و تحولاتی که در نظام تربیت دانشجو در این دانشگاه در حال رخ دادن است قطعاً اتفاقات بهتری را برای فارغ‌التحصیلان خود رقم خواهد زد.

هشدار درباره برخی مراکز مشاوره / مراقب مشاوره‌های غلط باشید

کاظمی افزود: بسیاری از خانواده‌ها علاقه مند هستند، فرزندانشان در شهر محل سکونت خود تحصیل کنند و به همین دلیل توصیه ما این است که داوطلبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً به مراکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. ظرفیت گسترده‌ای که خوشبختانه در نظام آموزش عالی کشور به وجود آمده، باعث شده تا دفاتری با عنوان مشاوره در سطح شهرها شکل گرفته و در مواردی مشاهده شده در روابطی ناسالم اقدام به دادن مشاوره‌های غلط به داوطلبان و خانواده‌های آنها می‌کنند.

۵ فاکتور برای انتخاب رشته صحیح

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحصیل در دانشگاه منجر به کسب یک تخصص و زمینه ساز آینده شغلی داوطلبان است، ارزش آن را دارد که در این مدت والدین با شناختی که از استعدادها و علائق فرزندان خود دارند با فرصتی که پیش روی خود دارند، بهترین و متناسب‌ترین واحد دانشگاهی را برای فرزندان خویش انتخاب کنند. این انتخاب‌ها معطوف به عنوان رشته، زیرساخت‌ها و امکانات واحدهای دانشگاهی، آینده شغلی فرد در محل زندگی افراد و هیأت علمی با سابقه و توانمند در واحدهای دانشگاهی است.

امکان ارتباط مجازی با مشاوران مراکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد

وی با بیان این مطلب که امکان ارتباط مجازی با مشاوران مراکز هدایت تحصیلی نیز وجود دارد، گفت: از داوطلبان درخواست می‌کنیم که با اطلاعات کافی و با توجه به علاقه‌مندی و استعدادهای خود اقدام به انتخاب رشته کنند. به همین منظور لازم است با مراجعه به واحدهای دانشگاهی با محیط تربیتی آموزشی که قرار است در آن تحصیل کنند، آشنا شوند و زیرساخت‌های آموزشی آن را از نزدیک ببینند؛ این مشاهده باعث می‌شود دانشجو در آینده از انتخاب خود رضایت بیشتری داشته باشد.

 

نظر شما