وزیر آموزش و پرورش:

معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۳:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۷۹۰۴
معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصیتی و اجتماعی دانش آموزان را شکل می‌دهد، اظهار کرد: مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری و عرصه‌ای برای اجتماعی شدن انسان‌ها است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، وزیر آموزش‌وپرورش ، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی روبرو بودیم و در شرایط کرونایی سال جدید را آغاز کردیم لذا با یک مسئله بد ساختار روبرو هستیم که آینده را با ابهام مواجه کرده است بنابراین تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های آتی پیچیده و نیازمند ارائه برنامه‌های متنوع است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها را شکل می‌دهد و دور بودن بچه‌ها از مدرسه تأثیرات عمیق نامطلوبی را در زندگی آینده آن‌ها دارد لذا اولین اقدام در این شرایط متفاوت این بود که اجازه ندهیم کسی از آموزش‌ها جا بماند بنابراین دسترسی همه دانش آموزان را به آموزش تضمین کردیم. برای این کار گزینه‌های متنوعی ازجمله آموزش‌های حضوری و غیرحضوری تعیین کردیم که در آموزش‌های غیرحضوری؛  شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و تولید و پخش بسته‌های آموزشی در طبقه‌بندی آموزش‌های غیرحضوری هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مدرسه تنها کارکرد آموزش را ندارد، مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است و جایگاهی است که آینده در آن شکل می‌گیرد و عرصه‌ای برای اجتماعی شدن و عرصه‌ای برای تعاملات با همسالان و نقطه به‌یادماندنی برای انسان‌ها است.

وی ادامه داد: همه باید بیاموزیم که چه طور می‌شود ضمن اینکه بچه‌ها را از حقوق خودشان محروم نکنیم حق ارتباط و پیوند، حق تعامل با همسالان، حق حضور در جایگاهی که به تقویت مهارت‌های جمعی آن‌ها می‌انجامد را ادا کنیم و سلامت آن‌ها را نیز تضمین کنیم. 

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: باید مسیر جسمی و روحی دانش آموزان را هموار کنیم و افراد را برای زندگی در دنیای آینده که به‌سرعت در حال تغییر و دگرگونی است آماده کنیم.

وی ادامه داد: برای حضور مؤثر دانش‌آموز در آینده باید به حقوق خودش آشنا باشد و مهارت‌های موردنیازش را کسب کند تا در آینده در جامعه دچار مشکل نشود و تعادلش به هم نخورد لذا آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ما است.

عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: در سال‌های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم لذا تاکنون 730 هزار نفر از دختران این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و بیش از 11 هزار نفر نیز آموزش‌های خوب زیستن را دریافت کرده‌اند که تقویت مهارت‌های ارتباطی دختران نیز از سال 92 در حال اجرا است که تاکنون 752 هزار نفر در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

حاجی میرزایی بر همکاری بیش‌ازپیش معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و آموزش‌وپرورش تأکید و عنوان کرد:معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستندبا مشارکت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و با استفاده از تجربیات باید بتوانیم یک لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس تقدیم کنیم با دولت صحبت شده و آن‌ها نیز  موافق این موضوع هستند. 

 

نظر شما